چهارشنبه 9 دی 1394 / 13:42|کد خبر : 571|گروه : سياسي

استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی:

فتنه 88 سناریوی طراحی شده دشمن در راستای فروپاشی نظام بود

فتنه  88 سناریوی طراحی شده دشمن در راستای فروپاشی نظام بود

محمد رحیم نظری از اساتید دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی شهر بانه،از فتنه 88 بعنوان یک سناریوی از پیش طراحی شده دشمن برای فروپاشی نظام یاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، این استاد دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم 9 دی شهر بانه که با  حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار ، مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهر برگزار شد با اشاره به عمق و پیچیدگی فتنه  88 اظهار داشت: فتنه 88 یکی از خطرناکترین سناریوهایی بود که در طول عمر انقلاب با رویکرد براندازی نظام توسط دشمنان غربی این انقلاب که آمریکا، اسرائیل و انگلیس در راس آنها قرار داشتند طراحی شده بود.

وی افزود: دشمن در سال 88 با به‌کارگیری تمام توان خود در داخل و خارج کشور  و با کمک نیروهای بی‌بصیرت داخلی که فریب صحنه سازی های فتنه گران را خورده بودند و ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریختند فتنه را طراحی و به بهانه دعوای جناح‌های سیاسی هدف براندازی نظام را دنبال می کرد.

نظری خاطرنشان کرد، بازیگران خارجی که همان دشمنان شناخته‌شده ملت ایران شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی وانگلیس هستند ، راهبردشان در فتنه 88 تقابل با حاکمیت دینی و تغییر ماهیت انقلاب اسلامی ایران بود بطوریکه
 با در راس قرار دادن برخی احزاب ، گروه‌ها و برخی شخصیت‌ها با سوابق انقلابی و اجرایی در نظام  می خواستند چهره این فتنه را برای مردم مشتبه کرده و. از این طریق عناصر فریب خورده و همجنین کسانی را که منتظر چنین فرصتی بودند را به خیابان ها کشانده و از داخل نظام، اسباب فروپاشی آن را فراهم کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فتنه گران از طریق این حوادث چنان ضربه ای به نظام اسلامی وارد کردند که دشمنان قسم خورده این ملت  در سه دهه گذشته نتوانسته بودند اینچنین ضربه ای در ابعاد سیاسی به انقلاب اسلامی وارد کنند.

 وی آسیب رساندن به زیر ساخت ها، زیر سئوال بردن سلامت انتخابات، تلخ کردن کام مردم ایران پس از یک  پیروزی شیرن که در اثر حضور گسترده مردم بدست آمده بود و همچنین گرفتن توان دولت در پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی کشور را از جمله مهمترین ضربه فتنه گران در طول این مدت برشمرد.

محمد رحیم نظری مهمترین دستاویز جریان فتنه برای شعله‌ور ساختن آتش غائله پس از انتخابات، را مسئله‌ی دروغ تقلب و متهم ساختن نظام جمهوری اسلامی به دست بردن در آرای عنوان کرد و گفت:  اتهام خلاف واقع و ناجوانمردانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی، سوءاستفاده دشمنان و وارد آمدن ضربات سنگینی بر پیکره انقلاب و جامعه‌ی ایران گردید تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنان خود، صراحتا آن را بزرگ‌ترین جرم فتنه گران در حوادث انتخابات 88 خواندند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تاکنون فتنه های متفاوتی را در سه مرحله جنگ تحمیلی، فتنه فرهنگی سیاسی دهه هفتاد منتهی به 18 تیر 78 و فتنه سال 88 گذرانده است و تا زمانیکه این انقلاب و دشمنان آن وجود دارند احتمال فتنه های جدید با روش های جدید نیز در آینده متصور و بدونر از ذهن نیست.



برچسب ها :

فتنه 88استاد دانشگاهبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی