پنجشنبه 10 دی 1394 / 09:20|کد خبر : 575|گروه : اقتصادي

کمتر از دو هفته دیگر تصویب منطقه آزاد تجاری بانه مریوان بار دیگر به صحن علنی مجلس می‌آید

کمتر از دو هفته دیگر تصویب منطقه آزاد تجاری بانه مریوان بار دیگر به صحن علنی مجلس می‌آید

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت:کمتر از دو هفته دیگر یعنی 22 دی ماه جاری طرح منطقه آزاد تجاری بانه مریوان بار دیگر برای به رای گذاشتن به مجلس می‌آید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری چهارشنبه‌شب در جلسه مشترک نظام صنفی کشاورزی کردستان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد: در مورد تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان نمایندگان تلاش خود را بکار گرفتند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان شهرستان‌های مریوان و سروآباد و سقز و بانه در جلسه مجلس برای تصویب مناطق آزاد بیان کرد: در این جلسه 81 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری در استان‌های مختلف مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه بیش از 100 نفر از نمایندگان استان‌های مختلف در مورد این مناطق تصریح کرد: خوشبختانه با موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی این طرح دوباره به کمیسیون رفته و 22 دی ماه‌جاری به صحن علنی مجلس می‌آید.

بیگلری با عنوان این مطلب که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی بخش کشاورزی هستند، ادامه داد: بزرگترین دغدغه در بخش کشاورزی بحث تامین آب است.

وی در ادامه اضافه کرد: از دیگر مشکلات استان کردستان عدم مدیریت سدهای موجود در استان به دست خود استان است که در این زمینه هم اقدامات اساسی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آب سد چراغ‌ویس سقز هم قرار بود به آذربایجان داده شود که با پیگیری‌های انجام شده نمایندگان مجلس با وزارت نیرو آب این سد به کردستان برگردانده شود.

بیگلری گفت: برای حل مسائل و مشکلات کشاورزان استان با منابع طبیعی در مورد زمین‌های کشاورزی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 3 برابری قیمت گندم در کشور نسبت به سه سال گذشته، اضافه کرد: این مهم به حل بخشی از مشکلات آنان کمک می‌کند.

بیگلری به بالارفتن بهره‌های بانکی، قیمت ادوات کشاورزی و کود اشاره کرد و بیان داشت: برای حل مشکلات کشاورزان در استان عزم خود را جزم کرده‌ایم و تلاش‌های خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
 

 

منبع: فارس



برچسب ها :

تصویب منطقه آزاد بانه مریوانمحسن بیگلریمجلس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی