جمعه 11 دی 1394 / 14:07|کد خبر : 580|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

ایثار یکی از والاترین صفات انسانی در اسلام است

ایثار یکی از والاترین صفات انسانی در اسلام است

امام جمعه بانه با اشاره به آیات و روایات اسلامی گفت: ایثار بعنوان یکی از والاترین صفات انسانی در اسلام مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به صفت ایثار در انسان ها اظهار داشت: ایثار یکی از صفات نیک و در خور توجه در انسانها محسوب می شود که همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده بطوریکه خداوند متعال در چندین سوره از سوره های قرآن کریم ( سوره های حشر و انسان) بصورت بارز به این صفت اخلاقی نیکو اشاره فرموده است.

وی افزود: در دین مبین اسلام
طبق آیات و روايات اسلامی از ايثار بعنوان  والاترين صفات انساني و نهايت نيكوكاري نام برده شده است تا جایی که برترين عبادت و شيوه نيكان و برگزيدگان بوده است.


ماموستا حیدری با بیان اینکه حوزه ایثار و از خود گذشتگی در انسانها از منظر اسلام بسیار وسیع است خاطرنشان کرد، یكي از مباني بسيار مهم دين اسلام ايثار و ازخودگذشتگي است كه شامل مباحث اجتماعي و اخلاقي می باشد و ايثاري كه مدنظر اسلام است بذل و بخشش در تمامي شئون زندگي را شامل می شود.


امام جمعه بانه در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته سوادآموزی این هفته را نیز به تمامی فعالان عرصه علم و سوادآموزی تبریک گفت و خاطرنشان کرد، علی رغم اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در راستای ریشه کنی و مبارزه با این معضل اجتماعی صورت گرفته ولی هنوز مسئاله بیسوادی بطور کامل در جامعه ما ریشه کن نشده است.

وی جمعیت بیسواد بین 10 تا 49سال یعنی افراد آموزش‌پذیر را جامعه هدف سوادآموزی عنوان کرد و اظهار داشت: در شهرستان بانه کسانی که بتوانند افرادی را در این گروه سنی تحت نظارت آموزش و پرورش شهرستان با سواد کنند علاوه بر گرفتن حق الزحمه 650 هزار تومانی به ازای هر بیسواد از اجر و قرب  الهی نیز برخوردار می شوند.

 ماموستا حیدری ریشه کنی بیسودای از بین افراد جامعه را مستلزم  یک همکاری دسته جمعی دانست و اظهار امیدواری کرد که با همراهی و تلاش دسته جمعی  ارگان ها و دستگاه ها بی سوادی در شهرستان بانه ریشه کن خواهد شد.



برچسب ها :

ایثارامام جمعه بانهبی سوادیآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی