شنبه 12 دی 1394 / 10:49|کد خبر : 587|گروه : اجتماعي

بارش ها در آسمان کردستان تا اواخر روز شنبه ادامه دارد

بارش ها در آسمان کردستان تا اواخر روز شنبه ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا ، شاهد بارش برف در مناطق گسترده‌ای از استان هستیم که این بارش‌ها تا اواخر امروز هم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بهرام چاره خواه کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل گفت: موج دوم سامانه بارشی جدید که روز جمعه  وارد استان کردستان شد، به صورت برف در همچنان ادامه دارد به طوری که مدارس بعضی از شهرستان های استان کردستان را به تعطیلی کشاند .


وی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا ، شاهد بارش برف در مناطق گسترده‌ای از استان هستیم که این بارش‌ها امروز هم ادامه دارد.


چاره خواه افزود: هوای سنندج هم اکنون رگبار برف و دمای هوا 1 درجه و سرعت وزش باد 5 متر ر ثانیه از سمت جنوب است .


وی خاطر نشان کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه استقرار جریانات خیلی سرد و نسبتا پایدار را خواهیم داشت و از لحاظ دمایی برای امروز بیشینه ی 8 و کمینه ی 3 درجه پیش بینی می گردد .


بستن زنجير چرخ و رعايت نکات ايمني حين رانندگي

همچنین محمدراشد مدرس‌گرجي مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان کردستان گفت: هم اکنون 400نفر عوامل راهداري، 350 دستگاه ماشين‌آلات و 20راهدارخانه مشغول برف‌روبي و ارائه خدمات به مردم هستند.


وی عنوان کرد: بستن زنجير چرخ و رعايت نکات ايمني حين رانندگي امري الزامي است.

 

 مدرس گرجي ادامه داد:اکيپ هاي راهداري در آمادگي کامل بوده وخدمات مورد نياز از جمله برف روبي ونمک پاشي را انجام ونسبت به پاک سازي سطح جاده از برف اقدام خواهند کرد.

 

 وي از رانندگان ومسافرين درخو است نمود با توجه به ادامه بارشها ومه آلود بودن گردنه ها وکاهش ديد درهنگام تردد در محورهاي استان وسيله نقليه خود را به تجهيزات زمستاني به ويژه زنجير چرخ مجهز نموده وتا جايي که امکان دارد از سفر غيرضروري خودداري نمايند.

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بارش برف در کردستانهواشناسیسامانه بارش زاآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی