شنبه 12 دی 1394 / 13:35|کد خبر : 591|گروه : اجتماعي

آنفلونزا اولین قربانی خود را در کردستان گرفت

آنفلونزا اولین قربانی خود را در کردستان گرفت

پنجشنبه گذشته فردی در بیمارستان فجر مریوان به دلیل آنفلوآنزا درگذشت اما هنوز منابع بیمارستانی خبر را تأیید نكرده‌اند.

به گزارش آرباباخبر، مدیر شبكه‌ بهداشت و درمان مریوان در گفت‌وگو با همشهری اظهار كرد: شامگاه‌ روز پنج شنبه‌ ۱۰ دی ماه‌ فردی مشكوك به‌ بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان بوعلی مریوان در گذشت.

 

«هوشیار سایه میری» با بیان اینكه‌ فرد متوفی علائم اولیه‌ آنفلوآنزا را داشت ، افزود: هنوز كاملا مشخص نیست كه‌ این فرد واقعا بر اثر این بیماری در گذشته‌ باشد. تیم پزشكی نمونه‌ را برای بررسی بیشتر به‌ آزمایشگاه‌ مركزی فرستاده‌ است و تا ابلاغ جواب و نتیجه‌ آزمایشات نمی‌توان در این خصوص هیچگونه‌ اظهار نظر قطعی كرد.


وی گفت: شیوع آنفلوآنزای فصلی با توجه به سرد شدن هوا و افزایش ویروس سرماخوردگی تا حدودی طبیعی است و جای هیچ‌گونه‌ نگرانی نیست و با اندكی مراقبت می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری كرد .


این مسئول با اشاره به علائم بیماری آنفلوآنزا، عنوان كرد: در صورت ابتلا به بیماری شدید تنفسی به شكلی كه در فعالیت روزمره شما تداخل ایجاد كند حتما ضمن استفاده از ماسك، به مراكز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه كرده تا اقدامات لازم انجام شود. به‌خصوص افرادی كه بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن تنفسی ، بیماری‌های قلبی  ، دیابت یا سرطان دارند و همچنین افراد مسن ، كودكان زیر ۵ سال و زنان باردار و افرادی كه دچار ضعف ایمنی هستند باید تحت نظارت و مراقبت مستقیم قرار گیرند.


سایه میری ادامه داد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است كه با تب، سردرد، درد عضلانی ، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می‌كند. سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می‌یابد، ولی سایر نشانه‌های بیماری بعد از ۲ تا ۷ روز خود به خود بهبود پیدا می‌كند.

 

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از این بیماری اظهار كرد: حضور نیافتن در اجتماعات مانند مدرسه و دانشگاه ، محل كار ، مساجد و كلیه اماكن عمومی با تراكم جمعیت بالا در زمانی كه فرد دارای علائم سرماخوردگی شدید است، اجتناب از تماس نزدیك با افرادی كه ناخوش هستند یا تب و سرفه دارند، پوشاندن دهان و بینی با ماسك، شستن دست‌ها با آب و صابون به‌طور مكرر در طی روز، خواب و استراحت كافی، مصرف مواد غذایی شامل میوه و سبزیجات ، پروتئین‌ها ، نان و غلات و مایعات، انجام فعالیت‌های ورزشی، تلاش در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری با رعایت نكات بهداشت فردی، اجتناب از تماس نزدیك با فرد بیمار، افزایش اطلاعات از چگونگی ابتلا به بیماری و راه‌های پیشگیری از آن، كاهش زمان‌ تردد در مكان‌های شلوغ می‌تواند از مبتلا شدن به بیماری آنفلوانزا پیشگیری كند.


وی همچنین افزود: اگر یكی از اعضای خانواده بیمار شد لازم است كه فاصله بیشتر از ۲متر با فرد بیمار، استفاده از وسایل حفاظت فردی مثل ماسك برای بیمار و ب اطرافیان وی رعایت شود.

انتهای پیام/



برچسب ها :

آنفلونزاکردستانمریوانآرباباخبر بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی