پنجشنبه 19 شهریور 1394 / 09:55|کد خبر : 6|گروه : فرهنگي

رئيس ستاد احياي امر به معروف بانه:

كسب روزي حلال يكي از عبادات مورد تاكيد در اسلام است

كسب روزي حلال يكي از عبادات مورد تاكيد در اسلام است

رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بانه با اشاره به اهميت و جايگاه كسب رزق و روزي حلال در اسلام گفت: كسب روزي حلال يكي از عبادات مورد تاكيد در اسلام است.

به گزارش آرباباخبر، ماموستا عبدالله حيدري امام جمعه و رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان بانه ظهر روز دوشنبه 16 شهريورماه سال جاري در دومين جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان بانه كه با حضور اعضاي اين ستاد، دبير ستاد احياي امر به معروف استان و نمايندگان بازاريان بانه در سالن جلسات فرمانداري اين شهر برگزار شد با اشاره به اهميت و جايگاه كسب رزق و روزي حلال در اسلام گفت: اسلام ديني است كه در حوزه  كسب و كار دستورات و سفارشات زيادي دارد.



 وي با بيان اينكه تلاش براي كسب روزي حلال در اسلام بسيار مورد تاكيد قرار گرفته افزود: كسب روزي حلال يكي از عبادات مورد تاكيد در دين مبين اسلام است.



ماموستا حيدري، اسلام را دینی ميانه رو در همه امور عنوان كرد و گفت: نه تنها مال اندوزي به مقدار نياز و در حد متعارف در  اسلام هرگز مورد نكوهش قرار نگرفته بلكه براي بدست آوردن آن براي امرار معاش و زندگي آبرومندانه تاكيد شده است.

 

رئيس ستاد احياي شهرستان بانه، تصريح كرد: رعايت حق و حقوق ديگران در تمام حوزه ها مورد توجه اسلام قرار دارد كه احكام اين حق و حقوق، در بين كسبه در قالب فقه بازار براي اين قشر از جامعه بصورت كاملا واضح بيان شده است.



وي خاطرنشان كرد، با توجه به اينكه امروز بانه و بازار آن بسيار مورد توجه قرار دارد لذا رعايت اين حق و حقوق بصورت كاملا برجسته و حساس بايد مورد توجه كسبه و بازاريان اين شهر قرار داشته باشد.



امام جمعه بانه در ادامه سخنان خود همچنين از اقدام برخي شهروندان در تبديل كردن خانه هاي خود به مسافرخانه انتقاد كرد و گفت: با توجه به اينكه محیط خانه و خانواده فقط بايد بعنوان بستري امن در راستاي آرامش اعضاي آن خانواده باشد لذا اين امر توجيهي جز زياده خواهي و طمع اين قبيل افراد ندارد.

 

وی دعوت به معروفات و مقابله با منکرات را در جامعه جزو وظايف همگان دانست و افزود: اسلام امر به معروف و نهی از منکر را بر مسلمان واجب کرده است و ما نیز که در نظامی اسلامی زندگی می‌کنیم، وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده داریم.



برچسب ها :

امام جمعه بانهامر به معروفحلال

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی