یکشنبه 13 دی 1394 / 09:34|کد خبر : 602|گروه : سياسي

یادداشت/

شیخ نمر قربانی جهالت آل سعود در قرن بیست و یکم

شیخ نمر قربانی جهالت  آل سعود  در قرن بیست و یکم

اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر روحانی آزادی خواه عربستانی به بهانه های واهی مصداقی بر جهالت آل سعود در قرن بیست و یکم و اثبات خوش خدمتی این خاندان سر سپرده به اربابان آمریکایی صهیونیزمی خود است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، خبر سنگین بود اما دور از انتظار نبود. هر چند امیدِ آن داشتیم که حکامِ جائرّ عربستان، خرد پیشه کنند و نفسی زکی را به نا حق، نکشند. البته امیدی و انتظاری که عبث بود. زیرا جائران در همیشه ی تاریخ از خرد، بری بوده اند و انتظارِ خرد از آنان، شاید خود، دور از خرد باشد. درست به همین دلیل بود که شیخ نمر باقر النمر تاکید داشت که عدالتِ باز داشته شده از شهروندانِ عربستان و خصوصا جامعه شیعه این کشور، تنها و تنها با مجاهدت، حاصل می شود و البته یقین داشت که این مجاهدت، سختی هایی دارد و آن را پایانی است، هرچند تلخ، برای جائران، اما شیرین، برای مجاهدانِ راه خدا.

وزارت کشور عربستان طی بیانیه ای اعلام کرد که حکم اعدام 47 نفر از افرادی که این بیانیه آنان را تروریست دانسته صبحگاه امروز شنبه اجرا شده است کسانی که علیه امنیت ملی اقدام کرده اند و به عنوان محارب، محکوم به اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی شده اند. در فهرست اعلامی که اسامی افرادی از تروریست های داعش و القاعده هم در آن دیده می شود، اسم شیخ نمر باقر النمر نیز قرار دارد.

حاکمیت و حکومت در کشور عربستان، دیکتاتوری است که بر اساس آن، اراده فرد یا افرادِ حاکم، قانون است و مردم در برابر این اراده تمامت خواه، هیچ حقی ندارند. به عبارت دیگر حکومت در عربستان، کاملا بدوی است و جان و مال و ناموسِ شهروندان، فاقدِ ارزش است. این در شرایطی است که انسان در عصر دموکراسی قرار دارد و دولت های مدعی دموکراسی مانند امریکا و اتحادیه اروپا با این کشور و حاکمیت بدوی آن قرارداد های کلان نفتی دارند و دقیقا به همین دلیل نیز چشم بر حقوق بشری بسته اند که در عربستان، آشکارا ذبح می شود. اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر مصداقی بر ذبح حقوق بشر و دموکراسی در عربستان است و البته مانند مصادیق دیگر در این کشور با سکوت دول غربی و سازمان های بین المللی همراه خواهد بود. زیرا عربستان گاو شیر دهی است که غرب در حال دوشیدن است. به عبارت دیگر حقوق بشر را می تواند خرید و می توان فروخت.

اعدام شیخ نمر نشان داد که از عدالت در عربستان خبری نیست. دقیقا این آن چیزی بود که شیخ نمر در همه عمر دنبال آن بود، یعنی عدالت. وی بر این باور بود که عدالت را نمی توان و نباید از جائران گدایی کرد بلکه با تاسی از امیر عدالت، امام بر حق مسلمین و مومنان ، حضرت علی علیه السلام، بر آن بود که عدالت جز با جهاد حاصل نمی شود و حق گرفتنی است. امامی که شهید عدالت بود و شهید نمر شیعه تمام قامت وی.  بر این اساس شهید نمر تاکید داشت که شهروندان مظلوم عربستان می بایست برای عدالت و احقاقِ حق و حقوق از دسته رفته خود جهاد کنند و البته خود پیشتاز این عرصه بود. وی خطاب به ظالمان حاکم بر عربستان می گفت: ما ساکت نمی مانیم تا هر آنچه اراده کنید، علیه ما  انجام دهید.

شهید شیخ نمر به دلیل موضعگیری اش اعدام شد و این موضوع نشان می دهد که انسان در عربستان از ساده ترین حقوق خود، یعنی آزادی بیان محروم است. جامعه ای که با این شاخص محروم ترین جوامع انسانی محسوب می شود. لذا جامعه بشری را تکلیف، رهانیدن این جامعه محروم از زندان آل سعود است. کاری که شیخ نمر شروع کرد بی تردید با شهادتش آغازی دو باره خواهد یافت.

حکومت عربستان، شهروندان خود را تحقیر می کند و این حقارت در شهروندان شیعه دو چندان است. تا جائیکه عزت نفس و کرامت این جامعه را مورد تاخت و تاز قرار داده است. زیرا می داند که اگر کرامت و عزت را از این مردم بگیرد صدای اعتراضی نخواهد شنید. زیرا انسان فاقد کرامت، نه وطن دارد و نه ناموس و نه ایمان و نه باور. چنین انسانی، عروسکی است در دست حاکمان. اما اگر کرامتِ نفس و عزت باشد، برای شهروندان، وطن، ناموس و عقاید، مقوله های ارزشمندی هستند که جهاد برای صیانت از آن ها واجب است. از این روی شیخ نمر تاکید داشت که کرامت و شخصیت ما با ارزش ترین چیز ها در زندگی ماست و ما اجازه نخواهیم داد که جائران آن را زیر پا بگذارند.

دولت عربستان، وی و عده ای دیگر از فعالان سیاسی را همراه با عده ای تروریست اعدام کرد تا در فضای ملتهب ضد تروریستی حاکم بر جهان، صدای اعتراضات حقوق بشری بلند نشود. این نیز ستمی مضاعف بر این شهید مظلوم  و یاران دیگرش است که ضمن افشای این سیاست فریبکارانه آل سعود، می بایست سازمان های بین المللی و فعالان حقوق بشری نسبت به آن هوشیارانه عمل کنند.

تردیدی نیست که این گونه اقدامات ضد بشری نه تنها کمکی به استمرار حیات رو به پایان حکومت وهابی عربستان  نمی کند، بلکه پایانِ تلخش را شتاب می بخشد. زیرا رسول مهربانی که درود خدا بر او و خاندان پاکش باد، فرمود : الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم .و خدایی که خود فرمود که ناصر مظلوم است نیز درکلام قدسی اش تاکید دارد، وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلَا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا ( اسراء آیه 33) ونیز در همان سوره آیه 81 فرمود: ان الباطل کان زهوقا. چرا که سنت الهی بر این پایه تعریف شده است و خطا در سنت الهی راهی ندارد.

دولت وهابی، تکفیری و تروریستی عربستان که در عصر مدرنیته در جاهلیت تاریخی قرار دارد، در برهه ای دست به این اقدام شنیه زده است که به دلیل همراهی و همپیمانی با دشمنان ملل مسلمان، یعنی رژیم صهیونیستی و دولت های سلطه طلب غربی، شکست های متعدد و سنگینی در رفتار خارجی خود، متحمل شده است. سیاست هایی که موجب اعتراض شهروندان عربستان نسبت به این نوع ماجراجویی های حکام سعودی شده است. حکومت عربستان با این نوع اقدامات تلاش دارد که با سیاست رعب و وحشت اوضاع داخلی خود را کنترل کند. حال آنکه این سیاست جاهلیت و قرون وسطایی دیگر کارآمد نیست.

تردیدی نیست که خون این مظلوم  و نفس زکیه که بر اساس آیه شریفه 97 سوره اسراء " مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً" همه جامعه بشری  و امت اسلام، ولی دمش  هستند، جوششی را ایجاد خواهد کرد که آرامش را از حکامِ جائر عربستان خواهد ربود و دیر نیست، روز سخت انتقام مظلومان که وارثین زمین اند" وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ(قصص آیه 5) . 


فارس



برچسب ها :

شهادتباقر النمروهابیعربستانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی