سه شنبه 15 دی 1394 / 12:23|کد خبر : 624|گروه : اقتصادي

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی :

ارائه مجدد لایحه مناطق آزاد به مجلس فعلی نمی رسد

ارائه مجدد لایحه مناطق آزاد به مجلس فعلی نمی رسد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه حداقل 6 ماه زمان لازم است تا بتوانیم مجدد این لایحه را با تغییرات جدید، به مجلس ارائه کنیم گفت: بعید می‌دانم ارائه مجدد لایحه ایجاد مناطق آزاد از سوی دولت، به مجلس فعلی برسد،

به گزارش آرباباخبر، اکبر ترکان برخی انگیزه‌های سیاسی را عامل اصلی رد لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید عنوان و اظهار کرد: دولت می‌خواست تنها 7 منطقه آزاد جدید ایجاد کند، در حالی که برخی نمایندگان 80 منطقه ویژه اقتصادی را نیز به این لایحه اضافه کردند.

 

وی گفت: این امر عاملی برای برداشت برخی دیگر از نمایندگان در پروسه تصویب، مبنی بر انگیزه‌های تبلیغاتی این لایحه در آستانه انتخابات مجلس شد.

 

مشاور عالی رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: دلیل اصلی مخالفت با لایحه مناطق آزاد که از سوی دولت به مجلس ارائه شده بود، دخالت نمایندگان در پیش‌نویس این لایحه و بیم از سیاسی بودن آن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

 

وی گفت: دولت در پیش‌نویس اولیه لایحه‌ای که از سوی مجلس رد شد، تنها موضوع ایجاد 7 منطقه آزاد جدید آن هم با رویکرد فناوری‌های نوین که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است را مطرح کرد اما برخی نمایندگان مناطق ویژه اقتصادی را نیز بسته به حوزه انتخابیه خود، به آن اضافه کردند.

 

ترکان افزود: بر این اساس وقتی لایحه در مجلس طرح شد، برخی بیم این را داشتند که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان می‌خواهند از ایجاد مناطق ویژه در محدوده خود، کار تبلیغاتی صورت دهند.

 

وی تصریح کرد: بعید می‌دانم ارائه مجدد این لایحه از سوی دولت، به مجلس فعلی برسد، چرا که باید حداقل 6 ماه صبر کنیم تا بتوانیم مجدد این لایحه را با تغییرات جدید، به مجلس ارائه کنیم، البته ممکن است دولت با سازوکارهای قانونی، زمینه ارائه این لایحه در فاصله کمتر از 6 ماه را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: تابناک



برچسب ها :

اکبر ترکانممطقه آزادمجلسآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی