شنبه 19 دی 1394 / 13:44|کد خبر : 657|گروه : اجتماعي

هشدار راهور بانه به عابرین متخلف در این شهر/

سهم تقصیر عابرین پیاده در بانه هنگام تصادفات لحاظ می شود

سهم تقصیر عابرین پیاده در بانه هنگام تصادفات لحاظ می شود

رئیس پلیس راهور بانه با بیان اینکه تصادفات مربوط به عابرین در بانه از آمار بالایی برخوردار است گفت: از این به بعد در بانه چنانچه عابرین پیاده هم تخلف کنند و در تصادفات قصوری داشته باشد سهم تقصیر آنها نیز محاسبه می شود.

 

اسداله دالوند، صبح امروز شنبه 19 دیماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به اینکه تا مدتی پیش  همواره در  ایجاد تصادفات رانندگی، همواره لبه تیز این تیغ به سمت رانندگان خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها بوده است، در این بین  وجود سهل‌انگاری‌های صورت گرفته از سوی برخی عابران پیاده در ایجاد تصادفات لحاظ نمی شد  و در این بین، عابران سهل‌انگار کمتر مقصر تلقی می‌شدند اما بر اساس آمارها در شهرستان بانه نزدیک به نیمی از قربانیان تصادفات مربوط به عابران پیاده هست بطوریکه بعد از تصادف با موتورسیکلت، تصادفات منجر به جرح و فوت عابرین در بانه در جایگاه دوم قرار دارد.

وی افزود: قانون گذار برای عابران پیاده نیز، قوانین مخصوصی هنگام عبور و مرور از عرض خیابان ها و معابر عمومی پیش بینی کرده بطوریکه قوانین صریحی نیز برای مقابله با تخلفات عابران پیاده در بی اعتنایی به این قوانین هم در نظر گرفته شده است که از شهروندان فهیم بانه ای خواستاریم در این حوزه نیز به به وظایف خود عمل کنند.

دالوند در ادامه اضافه کرد: برابر ماده
۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، در صورتی که عابرین پیاده با وسیله نقلیه برخورد کنند، کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند عابر پیاده را در تصادف مقصر قلمداد کنند این در حالی است که همیشه مردم تصور کرده‌اند وقتی با خودرویی تصادف می‌کنند، ۱۰۰ درصد راننده خودرو مقصر می باشد.

رئیس پلیس راهور بانه خاطرنشان کرد، در این راستا لازم است از فرهنگ سازی ، آموزش ، واطلاع رسانی و در مرحله آخر از اعمال مقررات و قانون  به عنوان یکی از راه‌های ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی و ارتقای عملکرد عابران در عبور از عرض خیابان‌ها استفاده شود.


این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی بانه به اجرایی شدن این طرح در سطح شهر اشاره کرد و گفت: به کلیه کارشناسان اجرای این طرح ابلاغ شده است که در حوادثی که عابر پیاده‌رو مقصر تشخیص داده شود این قانون اعمال ‌شود و در یکماه اخیر نیز در این راستا دو عابر پیاده در بانه بدلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به عابرین، در تصادفات ایجاد شده  مقصر شناخته شدند.

 



برچسب ها :

تصادفعابرین پیادهبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی