یکشنبه 20 دی 1394 / 11:39|کد خبر : 667|گروه : اقتصادي

هدف از کش‎دار کردن استخدامی‎های کُردستان چیست؟

هدف از کش‎دار کردن استخدامی‎های کُردستان چیست؟

استخدامی‌های کُردستان در حالی به چهارسالگی خود نزدیک می‎شود که بسیاری از جوانان این مرز و بوم کماکان در پشت درب‌های بسته ادارات قرار دارند.

به گزارش آرباباخبر، به نقل از نوای ابیدر، پس از انتشار نامه جمعی از جوانان منتظر استخدام در پشت درب‎های ادارات بهزیستی و بنیاد شهید در سایت نوای آبیدر با عنوان "سه سال بیکاری و انتظار، ماحصل وعده تحقق نیافته مسئولین در استخدامیهای برخی ادارات کُردستان"، حال نظرات و کامنت‌های بسیاری در خصوص مشکلات استخدامی در دیگر ادارات کُردستان دریافت شده است.

 

بسیاری از جوانان با ارسال نظراتی، اعتراض خود را از ادارات صنعت و معدن، اداره کار و فرودگاه مبنی بر تاخیر در بکارگیری نیروهای جدید بیان کرده اند.

 

یکی از این افراد گفته: در حالی که مهرماه سوگند خورده‎ایم هنوز 16 نفر بلاتکلیف هستند چون پست سازمانی ندارند زیرا در زمانی که این سه وزارت خانه – کار، تعاون و رفاه اجتماعی -  ادغام شده‌اند اکنون پستهای این بنده خداها از بین رفته و بلاتکلیف هستند، از سوی دیگر 7 نفر هم مجددا برای مصاحبه تخصصی به تهران رفته اند و تکلیف آنها هم هیچ خبری نیست.

 

بر این اساس تا زمان انتشار این خبر ادارات بهزیستی، بنیاد شهید، اوقاف، اداره کار، فرودگاه و مجموعه استانداری کماکان در جذب و بکارگیری نیروهای جدید با مشکل همراه بوده و تاکنون بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده کُردستانی چشم انتظار جوابی هرچند کوتاه از این ادارات هستند.

 

داستان بی‎پایان استخدامی‎های استانداری کُردستان در حالی به چهارسالگی خود نزدیک می‎شود که مسئولین دولت یازدهم در کردستان هر بار به بهانه‎های مختلف از جمله نبود بودجه و اعتبار و سهل انگاری دستگاههای اجرایی در جذب و پروسه گزینش بسیاری از جوانان را پشت درب‎های بسته قرار داده‎ است؛ شاید هم با زبان بی‎زبانی می‎خواهند بگویند "استخدام نمی‎کنیم، مگر زور است!"

 

بلاتکلیفی در بسیاری از ادارات کُردستان در جذب نیروهای جدید در حالی به سال جدید نزدیک می‎شود که بسیاری از جوانان بیم آن دارند که اگر هم استخدام شوند، بکارگیری آنها از سال 95 باشد و یا حقوق آنها بر اساس شنیدهها بدون هیچگونه مزایایی باشد.

 

نکته قابل تامل در قضیه پیگیری استخدامی‎های کُردستان این است که هیچکدام از خبرگزاری‎های مطرح و سایت‎های خبری استان به جز چند سایت محلی معدود گوشه‎ای از مشکلات این جوانان را رسانه‌ای نکردند تا شاید مسئولین قدری به خود آمده و 1500 جوان منتظر را ببینند؛ شاید هم زد و بندی با مسئولین داشته و سکوت خبری برای آنان سودمند است و حق السکوت می‎گیرند.

 

البته باید خطاب به دستگاههای اجرایی گفت که اگر حل قانونی پروسه استخدامی این افراد به همین روال ادامه یابد، باید منتظر 30 ساله شدن آن نیز باشیم و باید گفت که فرزندان این افراد باید در اولویت استخدامی قرار گیرند چراکه این افراد یا پیر شده‎اند و یا فوت کرده‎اند.

 

گفتنی است که از ابتدای سال 94 اعتبار جذب این افراد در اختیار ادارات مربوطه قرار رگفته، اما اینکه چرا تاکنون این افراد جذب نشده‎اند خود جای سوال و بسی تعجب است. آیا بودجه مربوطه صرف هزینه‎کردهای دیگری می‎شود که افکار عمومی از آن خبر ندارد؟

 



برچسب ها :

استخدامی های کردستانبیکاریآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی