دوشنبه 21 دی 1394 / 15:01|کد خبر : 688|گروه : سياسي

با حضور رئیس جمهوری در عسلویه؛

فاز 15 و 16 پارس جنوبی با اقتدار افتتاح شد/ پاتک سنگین سپاه به تحریم های آمریکا

فاز 15 و 16 پارس جنوبی با اقتدار افتتاح شد/ پاتک سنگین سپاه به تحریم های آمریکا

با حضور رئیس جمهور فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری شد.

به گزارش سارال خبر، فازهای 15 و 16 پارس جنوبی و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور دقایقی پیش افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری گاز شد.

ساخت این 2 فاز از پارس جنوبی بر عهده قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران بوده و حالا از این اتفاق به پاتک سنگین سپاه به تحریم های آمریکا تعبیر می شود. این اقدام نشان می دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر فعالیت های موشکی و نبوغ در صنایع دفاعی، در کنار ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و تروریست ها در عراق و سوریه، حالا در زمینه مسائل اقتصادی و سازندگی کشور نیز پیشگام شده است.

وزیر نفت در آیین راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه تمام مراحل این دو فاز گازی توسط متخخصان کشورمان ایجاد شده اظهار داشت: تمامی مراحل عملیات ساخت، نصب و راه اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی  توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه برای راه‌اندازی دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: فازهای 15 و 16 که در شرائط تحریم اجرا و راه‌اندازی شده روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، و صنعتی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400  تن گوگرد تولید می‌شود گفت: تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع پروپان و بوتان و یک میلیون تن گاز اتان از دیگر تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است.



برچسب ها :

پاتک سنگین سپاهتحریم هاافتتاح فاز 15 و 16 پارس جنوبیفعالیت های موشکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی