پنجشنبه 19 شهریور 1394 / 09:59|کد خبر : 7|گروه : فرهنگي

جانشين ستاد امر به معروف بانه:

ضرورت برخورد با بازاريان و صنوف سودجو در بانه

ضرورت برخورد با بازاريان و صنوف سودجو در بانه

فرماندار و نايب رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان بانه با بيان اينكه صنوف و بازاريان سودجو در بانه از آفت‌های اين حوزه در شهرستان هستند، به ضرورت برخورد با بازاريان و صنوف سودجو در بانه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری ظهر روز دوشنبه 16 شهريور ماه سال جاري در دومين جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور، رئيس ستاد احياي بانه، دبير ستاد احياي استان كردستان و بازاريان اين شهرستان و با موضوعيت بازار در سالن جلسات فرمانداري بانه برگزار شد اظهار داشت: بازار بانه امروز بواسطه داشتن كسبه با انصاف و خداترسي كه دارد در كل كشور مطرح است.



وي با بيان اينكه امروز تعداد انگشت شماري افراد سودجو در اين بازار پيدا شدند که فقط به دنبال منافع شخصي خود در راستاي مال اندوزي از راه نامشروع بوده که بايستي با اين قبيل افراد برخورد اساسی صورت گیرد.

 

عذيري خاطرنشان كرد، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، دغدغه  بیشتر کسبه بانه بوده چرا كه شهر اختيار الديني بانه از قديم الايام به داشتن کسبه و صنوف با اخلاق و متدین و مقید به قانون‌ معروف بوده است.

 

جانشين ستاد احياي بانه حفظ اين خوشنامي را در  تداوم بازار بانه و جذب گردشگر به این شهرستان بسيار با اهميت دانست و گفت: بسياري از مهمانان و گردشگراني كه براي اولين بار بانه را به منظور شهر هدف گردشگري و سفر خود انتخاب كرده اند در سايه مهمان نوازي و برخود خوب مردم اين شهرستان چندين بار ديگر به اين شهرستان سفر كرده و چند شب در بانه اقامت گزيده اند.    

 

وي تصريح كرد: امروز بانه به عنوان دروازه اقتصادی کردستان محسوب شده و این شهرستانعلي رغم داشتن بيش از 80 كيلومتر مرز مشترك با عراق از امنیت بسیار خوب و مطلوبي برخوردار است که این نیز به واسطه داشتن مردماني خوب و بصير است.

 

عذيري يادآور شد: كسبه قانع و با انصاف بانه همواره به سود کم اما مستمر قناعت داشته و آنرا را بر کسب ثروت یک شبه از راه غیرشرعی ترجیح داده اند.

 

اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود باري ديگر به ضرورت لزوم برخورد با افراد سودجو در بازار بانه تاکید کرد و افزود: در راستای حل این مشکل همکاری مردم و بازاریان با نهادهای ناظر به منظور امر به معروف و نهی از منکر لازم است و بازاریان می‌توانند با همت خود از پیشروی این آفت در شهرستان جلوگیری کنند.

 

وی همچنين با اشاره به اینکه برخی از بازاریان دارای پروانه کسب نیستند، گفت: این امر زيبنده صنوف و كسبه فهيم بانه نیست چرا كه اين امر يك نوع بي قانوني بوده كه مي تواند زمينه ساز پاره اي از تخلفات صنفي شود.

انتهای خبر/ر.ع



برچسب ها :


نظرات کاربران :

احسن [پنجشنبه 26 شهریور 1394 | 13:08] پاسخ

به خداوندی خدا این آقای .... برای مدیریت دهیار ی یک روستای 20 خانوار هم مشکل دارد چه رسد به ... یک شهر مرزی؟

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی