دوشنبه 6 مهر 1394 / 12:35|کد خبر : 71|گروه : فرهنگي

72 هزار زائر از يادمان هاي بانه بازديد كردند

72 هزار زائر از يادمان هاي بانه بازديد كردند

فرمانده سپاه بانه از بازديد 72 هزار زائر راهيان نور از يادمان هاي دفاع مقدس اين شهرستان خبر داد.

يعقوب صفاري فرمانده سپاه بانه، صبح روز دوشنبه ششم مهرماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر با اعلام اين موضوع اظهار داشت:امسال از بدو ورود راهيان نور به شهرستان بانه كه به صورت سازماندهي شده  بعد از ماه مبارك رمضانيعني تاريخ 29 تير ماه سال جاري آغاز و تا اول مهر ماه ادامه داشت، حدود 72 هزار زائر از يادمان هاي شهداي غريب و گمنام سيرانبند و يادمان بوالحسن( كربلاي 10) در بانه بازديد كردند.


وي با بيان اينكه  اين زائران از 28 استان كشور در قالب كاروان هاي راهيان نور وارد شهرستان بانه شدند افزود: استان اصفهان با اعزام 15 هزار زائر، آمار بيشترين بازديد از يادمان هاي دفاع مقدس بانه را در بين استان ها ي كشور به خود اختصاص داده است.

صفاري تصريح كرد: در بحث اسكان، ستاد راهيان نور شهرستان بانه علي رغم مركز اسكان شهيد نصرالهي كه هر شب ظرفيت اسكان 400 زائر را دارد، 7 مدرسه را نيز براي امر اسكان پيش بيني كرده بود كه در  اين مدت  بالغ بر 40 هزار نفر از زائران را در  محل هاي ذكر شده سكان داد.

فرمانده سپاه بانه با اشاره به اقدامات مثبت و سازنده اي كه امسال در حوزه فضاسازي و توسعه زيرساخت هاي هر دو يادمان در بانه انجام گرفته بود خاطرنشان كرد، لکه گیری مسیرهاي دسترسي به یادمان شهدای سیران بند و بوالحسن توسط اداره راه و شهرسازی، فضاسازي فرهنگی و احداث نمازخانه موقت جهت استفاده زائرین از جمله اين اقدامات بوده است.

وي از حضور 20 خادم و 10 راوي  طي اين دوره در محل هر دو يادمان خبر داد و افزود: حضور اين عزيزان در محل يادمانهاي دفاع مقدس بانه فضای معنوی خاصی در اردوهای راهیان نور ایجاد مي كرد كه اين هم از بركات شهداست.
 

صفاري آمادگي سپاه بانه و ستاد راهيان نور اين شهرستان را جهت پذيرايي از اردوي راهيان نور دانش آموزي به شهرستان بانه جهت بازديد از يادمان هاي شهداي غريب سيرانبند و كربلاي 10 اين شهرستان اعلام كرد و گفت: اين مرحله از اعزام كاروان راهيان نور به شهرستان بانه هم از هفدهم مهر ماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

 



برچسب ها :

بانهآرباباخبرزائريادمان هاي بانهراهيان نور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی