دوشنبه 6 مهر 1394 / 12:46|کد خبر : 72|گروه : اجتماعي

زندگی هایی ناشناخته اما زیر یک سقف / هوس‌های آنی جایگزین عشق های دائمی

زندگی هایی ناشناخته اما زیر یک سقف / هوس‌های آنی جایگزین عشق های دائمی

خانواده های کُردستانی هم مثل جامعه در حال گذر از یک وضع به وضع دیگر است و افزایش 5.8 درصدی رشد طلاق در استان نیز ناشی از این تغییرات است زندگی هایی ناشناخته در زیر یک سقف، که در نهایت به جدایی می انجامد، زنگ خطری برای رشد جدایی پیوندهای زناشویی است.

به گزارش آرباباخبر به نقل از خبرنگار آفتاب دل، امروزه گرایش و رویکرد خانواده های کُردستانی از سنتی به مدرن موجب نابسامانی هایی در جامعه هستند زیرا زنان با توجه به خواسته هایشان شغل را در زندگی متناسب با خود نمی دانند و به اجبار طلاق را بهترین رویکرد در زندگی خود می بینند هر چند با تفاوت های روحی و فیزیکی که در بین زنان و مردان وجود دارد اما با کمی شناخت و درک متقابل از یکدیگرمی توان در زندگی مشترک به تفاهم رسید .


امروزه شاهد از هم گسیختن بسیاری از پیوندهای زناشوئی هستیم که در ابتدای زندگی با عشق و علاقه فراوان به هم رسیدند اما متاسفانه در کمال ناباوری که همهی خانواده ها و فامیل خوشبختی آنها را پیش بینی می کردند طلاق را بهترین راهکار برای رها شدن از زندگی می دانند .


خانواده ما هم مثل جامعه ما در حال گذار از یک وضع به وضع دیگری است و افزایش آمار طلاق هم ناشی از همین تغییرات است. وضع قبلی خانواده تابع ارزش‌ها، قوانین و مقررات و عرف اجتماعی بوده است اما خانواده‌ای که حالا افق خودش را نشان می‌دهد مولفه‌هایش تغییر کرده است.


بیشتر زوج هایی که کارشان به اینجا می‌رسد بدون اینکه آشنایی‌های عمیق و منطقی با یکدیگر پیدا کنند یکدیگر را بدون شناخت کافی و از روی هوس‌های آنی انتخاب می‌کنند وتصمیم به ازدواج می‌گیرند. در واقع خیلی هایشان هوس‌های زودگذر را با عشق اشتباه می‌گیرند و رابطه‌شان را بدون داشتن دلیل منطقی ادامه می‌دهند.


آمار بالاي طلاق در استان کردستان به يکي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان فرهنگي و اجتماعي استان تبديل شده است. اگر نگاهي به آمار طلاق و ازدواج بيندازيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه در طي ماه های اخير ميزان طلاق یک هزار و 627 مورد طی 5 ماه نخست امسال و و افزایش 5.58 درصدی طلاق در کردستان به مسئله ای ناگوار تبدیل شده است لذا تصمیم گرفتن برای راهکار کاهش طلاق را نباید آسان گرفت.


ضمن اينكه روند افزايش طلاق در اين سال‌ها رو به افزايش گذاشته و از طرفي ميزان ازدواج كم شده است و ثبت 6 هزار و 782 مورد ازدواج طی 5 ماه اول امسال از کاهش  8.25 درصدی این آمار در قیاس با مدت مشابه سال قبل نشان از عدم پایبندی زوجین نسبت به مسائل زندگی است.


طلاق اگر چه به عنوان آخرين راه حل پايان دادن به زندگي‌هاي زناشويي غيرموفق در شرع و قانون پيش بيني شده اما همه شارعين بر اين موضوع  توافق نظر دارند که اين پديده اجتماعي لطمات و پيامدهاي منفي فراواني براي جامعه و خانواده ها به همراه خواهد داشت.


تقويت و تحکيم بنياد خانواده و در سطح کلان، جامعه از لحاظ اعتقادات ديني و مذهبي، اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي مناسب از جمله عوامل موثر در کاهش طلاق است که لازم است به صورت جدی بر این موضوع پرداخته شود.


خانواده ها باید به جوانان خود بفهمانند که آغاز زندگی مشترک فصلی برای تکامل خود و شریک زندگی است که باید دقت فراوانی در انتخاب آن داشته و زندگی را آنقدر به خود سخت نگیرند  لذا  آنچه در این بین مهم است مهارتهای حل مسئله، گفت‌و‌گو،احترام متقابل، لذت بردن از درکنار هم بودن و غیره است.



برچسب ها :

بانهآرباباخبرطلاقهوسزندگيعشق

نظرات کاربران :

چاپ قربانی [سه شنبه 7 مهر 1394 | 17:21] پاسخ

اگه دقت کنیم به این موضوع ازدواج‌هایی که با سبک‌های جدید مانند دوستی‌های خیابانی، اینترنتی و...صورت می‌گیرد؛ همه بر مبنای ارتباط‌هایی است که در اسلام، حرام شمرده شده است و همین ارتباط‌ها سبب به وجود آمدن یک عشق کور در دل فرد می‌شود که فوق‌العاده سطحی و زودگذر است و غالباً هم به طلاق منجر می‌شود این هم میتواند یکی از هزاران دلیل بالا رفتن آمار طلاق باشد .

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی