یکشنبه 27 دی 1394 / 07:55|کد خبر : 723|گروه : اقتصادي

نماینده مردم بانه و سقز :

معیشت مردم مناطق مرزنشین در گرو ایجاد مناطق آزاد جدید

معیشت مردم مناطق مرزنشین در گرو ایجاد مناطق آزاد جدید

نماینده مردم بانه و سقز رفع شرایط سختی که از جنبه های مختلف در زندگی، به خصوص جنبه اقتصادی برای مردم کردستان تا کنون وجود داشته است راضروری خواند و بهترین راهکار را ایجاد مناطق ویژه اقتصادی برای این مردم دانست.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص  طرحی برای ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی جدید  گفت:7 منطقه آزاد جدید و 82 منطقه ویژه اقتصادی در قالب طرحی به صحنی علنی مجلس آمد و حائز یک دوم آراء شد و در مجموع نتوانست به تصویب برسد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن خاطر نشان کرد: روز یکشنبه (27/10/94) قرار است این طرح با اصلاحاتی که در کمیسیون انجام گرفته و تائید شده است دوباره مطرح شود و امیدوار هستیم تا در مجلس توسط نمایندگان محترم رای بیاورد.

محسن بیگلری افزود:همان طور که میدانید مناطق آزاد در مناطق مرزی ایجاد می شود.با توجه به شرایط سختی که از جنبه های مختلف در زندگی، به خصوص جنبه اقتصادی برای این مردم تا کنون وجود داشته است، لازم است که توجه ویژه ای به این مردم داشته باشیم.

این نماینده مجلس معافیت مالیاتی را امتیاز ویژه منطقه آزاد برشمرد و با اشاره به مشوق بودن این موضوع برای تولید کنندگان اذعان کرد: همان طور که می دانید معافیت های مالیاتی در این مناطق یکی از امتیازات بسیار خوب و مشوق های اصلی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. همچنین تولید کنندگان نیز می توانند از این ظرفیت مناسب استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس نقش منطقه آزاد تجاری را پر اهمیت و سازنده بر شمرد و گفت:وجود مناطق آزاد تجاری می تواند به ساماندهی مرزها کمک بسزایی داشته باشد. همچنین به ایجاد اشتغال در این مناطق نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر می تواند برای تولید کنندگان و در واقع برای تولید کشور نقش حمایتی داشته باشد چرا که تولید کنندگان میتوانند در این مناطق با ایجاد کارگاه ها و کارخانجات به تولید کشور رونق ببخشند.

نماینده مردم کردستان در خصوص کمک مناطق آزاد به نیازهای کشور و لزوم توجه به این مناطق طبق بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:به نظر من این مناطق می توانند در بحث های ورود فناوری های نوین و بروز طبق نیازهای کشور و در واقع صادرات و کمک به تولیدبسیار موفق عمل کنند که لازمه آن مدیریت و اجرای صحیح برنامه هایی است که باید تدوین شود.

وی افزود: اگر بتوانند چنین اقداماتی را انجام دهند و با توجه به بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی  قطعا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت خواهند کرد.

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه ضمن مثبت خواندن عملکرد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نسبت به دوره های گذشته و از ابتدای مدیریت جدید تا کنون گفت:بنده عملکرد شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی را مثبت ارزیابی می کنم.در دولت جدید توجه ویژه ای به مناطق آزاد تجاری شده است و در راس مدیریت این مناطق، شورای عالی مناطق آزاد عملکرد مناسبی را داشته اند.

وی تصریح کرد: قطعا این عملکرد مثبت نتیجه خود را در رشد اقتصاد کشور نشان خواهد داد و امیدوار هستم با ایجاد مناطق آزاد جدید توجه بهتری به مردم این مناطق شود و وضعیت اقتصادی هم کشور و هم مردم بیش از پیش بهبود یابد.

 



برچسب ها :

محسن بیگلرینمایندهسقز و بانهمناطق آزاداقتصاد مقاومتیدولت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی