دوشنبه 28 دی 1394 / 08:05|کد خبر : 729|گروه : سياسي

144 نفر ازداوطلبان نمایندگی مجلس در کردستان رد صلاحیت شدند

144 نفر ازداوطلبان نمایندگی مجلس در کردستان رد صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از رد صلاحیت 144 داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان از سوی هیات نظارت بر انتخابات خبر داد.

به گزارش آرباباخبر، علیرضا آشناگر گفت: از مجموع 176 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه های پنج گانه انتخابیه استان کردستان که صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی تایید شده بود، 64 داوطلب در حوزه های انتخابیه کردستان توسط هیات نظارت تایید صلاحیت شده اند.


وی گفت: بر اساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از میان 213 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، 144 نفر رد صلاحیت، 64 نفر تایید و پنج 5 نفر انصراف داده اند.


رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: امروز مراتب رد و یا تایید صلاحیت به داوطلبان ابلاغ می شود و معترضین سه روز مهلت دارند شکایات خود را به هیات نظارت تحویل دهند.


آشناگر مرجع رسیدگی به اعتراضات نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان عنوان کرد.


بر این اساس 32 درصد از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان کردستان از سوی هیات بر انتخابات تایید صلاحیت شده اند.


گفته می شود چهار نفر از نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی در میان رد صلاحیت شده های هیات نظارت مشاهده می شوند.


شورای نگهبان قانون اساسی از 27 دی تا 16 بهمن فرصت دارد ضمن رسیدگی به شکایت افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های نظارت، صلاحیت تمامی داوطلبان دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهد.


کسانی که توسط شورای نگهبان نیز رد صلاحیت شوند، از 16 تا 19 بهمن به مدت سه روز فرصت دارند تا نسبت به بررسی های انجام شده اعتراض کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی این اعتراض ها، نتایج نهایی را 27 بهمن اعلام می کند.


استان کردستان دارای شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی مجلس خبرگان رهبری است.


انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا



برچسب ها :

رد صلاحیتنمایندگان مجلساستان کردستانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی