سه شنبه 29 دی 1394 / 11:32|کد خبر : 733|گروه : اجتماعي

رهاسازی 4 قلاده سنجاب در بانه به دامان طبیعت + عکس

رهاسازی 4 قلاده سنجاب در بانه به دامان طبیعت + عکس

روز گذشته 4 قلاده سنجاب با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بانه و انجمن مردمی پاژین این شهرستان به دامان طبیعت بانه بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، روز گذشته 28 دیماه، 4 قطعه سنجاب با همکاری اداره محیط زیست و انجمن مردمی دوستدار طبیعت این شهر (پاژین)، به دامان طبیعت بانه بازگردانده شدند.

محمد دلسوزمیزایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه، در حاشیه این رها سازی در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: هر 4 قطعه این سنجاب ها توسط دو نوجوان ساکن روستای ساوان صید شده بودند.

 وی افزود: طی صحبت هایی که کارشناسان محیط زیست بانه و انجمن مردمی پاژین در رابطه با نقش این گونه جانوری در رشد و احیای جنگل های بلوط با این دو نوجوان داشتند، دست آخر خود آنها حاضر شدند بصورت داوطلبانه سنجاب ها را جهت رهاسازی تحویل اداره محیط زیست شهرستان دهند.


دلسوز میرزایی، آموزش و فرهنگ سازی را دو مقوله مهم در رابطه با جلوگیری و کاهش صید غیر مجاز گونه های جانوری بویژه سنجاب در شهرستان بانه برشمرد و گفت: در سالجاری با توجه به اهتمامی که توسط اداره محیط زیست بانه و انجمن مردمی پاژین در این حوزه صورت گرفته ما شاهد روند رو به کاهش شکارهای غیر مجاز انواع گونه های جانوری بویژه سنجاب در این شهر هستیم.

رئیس اداره محیط زیست بانه خاطرنشان کرد، در پایان مراسم رهاسازی سنجاب ها با اهدای لوح تقدیر از این دو نوجوان که در مراسم رهاسازی حضور داشتند تجلیل شد و ایشان هم اکنون به گروه دوستداران طبیعت و انجمن حمایت از محیط زیست شهرستان بانه پیوستند.
 

آرباباخبر، رهاسازی سنجاب در دامان طبیعت بانه
 

آرباباخبر، رهاسازی سنجاب در دامان طبیعت بانه
 

آرباباخبر، رهاسازی سنجاب در دامان طبیعت بانه

 



برچسب ها :

سنجابانجمن پاژینبانهطبیعترهاسازیآرباباخبر

نظرات کاربران :

علی از بانه [پنجشنبه 22 بهمن 1394 | 22:52] پاسخ

آفرین بر اعضای دلسوز پاژین و نوجوانان فهیم ساوانی

علی از بانه [پنجشنبه 22 بهمن 1394 | 22:53] پاسخ

آفرین بر اعضای دلسوز پاژین و منابع طبیعی و محیط زیست و نوجوانان فهیم ساوانی

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی