شنبه 3 بهمن 1394 / 12:01|کد خبر : 775|گروه : اجتماعي

فرمانده انتظامی بانه:

عامل برداشت از حساب 10 شهروند بانه ای در دام پلیس افتاد

عامل برداشت از حساب 10 شهروند بانه ای در دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان بانه از دستگیری یک کلاهبردار با سابقه اینترنتی که تا کنون از حساب 10 شهروند بانه ای بصورت غیر مجاز پول برداشت کرده بود خبر داد.

" فرزاد کریمی" ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: در پی ارجاع 10 فقره پرونده جرایم رایانه ای به پلیس فتای شهرستان بانه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان، این موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتای بانه قرا گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده توسط پلیس فتای این شهر ، مشخص شد که کلاهبردار مذکور شخصی است که بعلت کلاهبرداری و انجام چندین فقره سرقت در حال حاضر  زندان کرج دوران محکومیت خود را به سر می برد.

کریمی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با اداره زندان کرج کلاهبردار مذکور را بلافاصله به شهرستان بانه انتقال دادیم و در بازجویی های که از این شخص بعمل آوردیم به 50 فقره سرقت اینترنتی اعتراف کرد که از کل این مجموع، 10 فقره آن متعلق به شهروندان بانه ای می باشد.

فرمانده انتظامی بانه تصریح کرد: کلاهبردار اینترنتی با 4 نفر از هم بندان خود در زندان کرج یک گوشی گران قیمت آیفون خریداری کرده بودند که از یکسال گذشته با همین گوشی مبادرت به کلاهبرداری و برداشت وجه  از حساب شهروندان می کردند.

وی با اشاره به شگرد این سارقان اینترنتی در خالی کردن حساب های مردم گفت: این افراد با گرفتن شماره های مال باختگان مبنی بر اینکه در قرعه کشی هزاران لبخند برنده هدیه نقدی شدید آنها را وسوسه کرده و به پای عابر کارت های داخل شهر می کشاندند و پس از گرفتن رمز دوم کارت بانکی آنها بصورت خرید شارژ تلفن همراه از حساب این شهروندان وجه را خارج می کردند.

کریمی در ادامه افزود در بازرسی های بعمل آمده از محل حبس این کلاهبرداران، 3 دستگاه گوشی هوشمند گران قیمت، 5 عدد سیم کارت و 10 فقره شماره کارت کشف و ضبط شد
که پس از بازجویی های بعمل آمده و اعترافات به اتهامات خود با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان بانه شد.
 

وی از شهروندان در خواست کرد، که رمز دوم و شماره کارت خود را به هیچ وجه در اختیار افراد نا آشنا قرار ندهند و درصورت مشاهده فعالیت افراد مشکوک مراتب را هرچه سریعتر به پلیس فتا اعلام کنند.
 



برچسب ها :

کلاهبردار اینترنتیبرداشت غیر مجازپلیس فتابانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی