پنجشنبه 19 شهریور 1394 / 10:01|کد خبر : 8|گروه : فرهنگي

جانشین دبیر ستاد امر به معروف کردستان:

ايجاد شورای امر به معروف در بازار بانه يك ضرورت است

ايجاد شورای امر به معروف در بازار بانه يك ضرورت است

جانشین دبیر ستاد امر به معروف کردستان به ضرورت ايجاد شورای امر به معروف و نهي از منكردر بازار بانه تاكيد كرد.

به گزارش آرباباخبر، محمود الله‌مرادی ظهر روز دوشنبه 16 شهريور ماه در دومين جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان بانه که با حضور امام جمعه، مسئولان و جمعی از بازاریان و اصناف این شهرستان در سالن جلسات فرمانداري بانه برگزار شد، اظهار داشت: ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر جامعه را در مقابل زشتي ها بيمه كرده و ترويج اين فرهنگ در بين بازاريان و اصناف مانع از غل و غش در معامله مي شود.

 

وی با بيان اينكه مردم بانه، بعنوان قوم اختيار الديني كه همواره اعتقادات اسلامی در زندگی آنان نقش پررنگی داشته است، افزود: این اعتقاد دینی و خداپرستی مردم بانه در تمام شئونات زندگي مردم اين شهر و حتي کسب و کار آنان نیز تاثیر گذاشته تا جايي كه اين عامل در رشد و رونق تجاري این شهرستان نيز دخيل بوده است.

 

الله‌مرادی خاطر نشان كرد، برای حفظ و تداوم این تجارت و بازار باید آن دسته از بازارياني را که بدنبال غش در معامله  بوده  و خارج از قوانین بدنبال کسب روزي هستند نسبت به ضرري كه  برای تمام اصناف در پي خواهد داشت آگاه كرده و با انجام مراحل امر به معروف و نهی از منکر مانع از گسترش آن باشيم.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تاکید کرد: هر مسلمانی وظیفه دست‌گیری از دیگران و ممانعت از سقوط آنها را دارد و همه باید بدانند که تخطی عده‌ای موجب آسیب به کل جامعه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تذکر لسانی می‌تواند از بسیاری منکرات پیشگیری کند، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است با کسانی که از چارچوب قوانین و مقررات خارج می‌شوند و پایبندی اخلاقی ندارند در ابتدا با نرمی رفتار کرده و در صورت ادامه برخورد کند.

 

الله مرادي با اشاره به تجاری‌بودن شهر بانه، عنوان کرد: در مکان‌های تجاری و بازار باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود تا بتوان از اين طريق بهتر بر امور نظارت کرد.



برچسب ها :

ستاد امر به معروفكردستانبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی