چهارشنبه 8 مهر 1394 / 11:18|کد خبر : 87|گروه : سياسي

شهید کردستانی حادثه منا

شهید کردستانی حادثه منا

در روزهایی که حرم امن الهی، شاهد قربانی شدن حاجیان کشورهای اسلامی است، بد نیست یادی کنیم از شهید محمدعلی بشارت که در جریان راهپیمایی برائت از مشرکین، در حرم امن الهی و در ماه حرام به دست عمال رژیم سعودی به شهادت رسید.

به گزارش آرباباخبر به نقل از كردتودي،شهید محمدعلی بشارت در پنجم خرداد ماه سال 1339 در روستای «پیرباباعلی» از توابع شهرستان قروه دیده به جهان گشود. هفت ساله بود که وارد دبستان شد و بعد از پایان دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل به قروه رفت. در سال 1356 وارد دانش سرای تربیت معلم دیواندره شد و یک سال بعد به استخدام آموزش و پروش درآمد.

 

محمدعلی نقش بسزایی در شکل گیری تشکل های اسلامی پیش از انقلاب اسلامی در منطقه داشت و خود در دوران تحصیل، عضو انجمن اسلامی دانش سرا بود. بعد از اتمام دوره یک ساله دانش سرا، در سال 57 به صفوف انقلابیون پیوست و تلاش کرد تا مردم محروم منطقه را از ظلم و بیداد رژیم شاه آگاه سازد. او از طریق توزیع اعلامیه، پیام امام خمینی(ره) را به مردم می رساند. شدت این فعالیت در سال 56 و 57 به حدی بود که به دستگیری و شکنجه اش توسط ساواک منجر شد.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت های شهید بشارت، شکل تشکیلاتی به خود گرفت، او با کمک و همکاری دوستان انقلابی اش، گروه حزب الله قروه را بنیان نهاد تا با تحرکات گروهک های ضد انقلاب داخلی مقابله کند و با حفظ انسجام نیروهای انقلاب، از دستاوردهای آن پاسداری نماید. به دنبال تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در قروه، به عضویت این کمیته درآمد و در خنثی سازی عملیات های خرابکارانه ضد انقلاب در کردستان فعال بود. همزمان با صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی، او نیز به جرگه بسیجیان پیوست. راه اندازی 15 خرداد قروه، از دیگر اقدامات مفیدی است که از این شهید والامقام به یادگار مانده است.

 

شهید بشارت در کنار همه این فعالیت های اجتماعی، هیچ گاه از وظیفه اصلی خود، یعنی تعلیم و تربیت فرزندان این خطه غافل نشد. دانش آموزان روستاهای محمودآباد، گنداب علیا، طوغان، باباگرگر، قاملو و همچنین خود شهر قروه، از خدمات علمی و آموزشی این معلم نستوه و ارزنده بهرمند شده اند.

 

شهید بشارت آگاهی های دینی، اجتماعی و سیاسی اش را از طریق تریبون نماز جمعه قروه و در قالب سخنرانی های پیش از خطبه های نماز، در اختیار همشهریانش قرار می داد. در سال 1363 به سمت مسئول بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب، منصوب شد و بارها به خاطر حضور مسئولانه و فعالش در این عرصه، مورد سوءقصد منافقین قرار گرفت و هر بار از این توطئه ها جان سالم به در برد. خدمات بی شائبه و صادقانه این شهید بزرگوار هیچ گاه از ذهن خانواده های شاهد این دیار نخواهد رفت.

 

در سال 1366 همراه کاروان جانبازان اسلام آباد غرب به مکه مکرمه مشرف شد و در جریان راهپیمایی برائت از مشرکین در حرم امن الهی و در ماه حرام، به دست عمال رژیم سعودی به شهادت رسید. در حالیکه از عمر شریفش بیش از بیست و شش بهار نگذشته بود.



برچسب ها :

بانهآرباباخبرشهيدمكهمنا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی