سه شنبه 13 بهمن 1394 / 13:13|کد خبر : 870|گروه : اقتصادي

یارانه نقدی ۱۵ میلیون نفر قطع می‌شود!

یارانه نقدی ۱۵ میلیون نفر قطع می‌شود!

دولت در سال ۱۳۹۵ قصد دارد حذف یارانه نقدی را در سطح گسترده‌ای انجام دهد.

به گزارش آرباباخبر، دولت در سال 1395 قصد دارد حذف یارانه نقدی را در سطح گسترده‌ای انجام دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، طبق گفته‌های وزیر تعاون، روحانی دستور حذف بی‌سر و صدای افراد را صادر کرده اما این حذف چندان هم بی‌سرو صدا نبود چراکه افراد زیادی از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند. جالب اینکه دولتی‌ها آمارهای متناقضی از حذف‌شدگان ارائه می‌دهند و عملا این آمار را محرمانه می‌دانند. حال از مجلس خبر رسیده که دولت پیشنهاد حذف 15 میلیون نفر را در لایحه بودجه 95 ارائه کرده تا قطع گسترده یارانه نقدی در دستور کار دولت قرار بگیرد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کلیات بودجه سال 95 در این کمیسیون به تصویب رسید،‌ گفت: طبق این مصوبه یارانه 15 میلیون نفر از اقشار ثروتمند در سال 95 قطع و به مستمندان اختصاص خواهد یافت.


عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه کمیسیون کلیات لایحه بودجه سال 95 پس از بحث و بررسی‌های فراوان به تصویب اعضای کمیسیون رسید.


وی افزود: تعدادی از نهادهای مرتبط با حوزه کاری کمیسیون اجتماعی در کمیسیون حاضر و پیشنهادات خود را درباره بودجه 95 ارائه کردند که بررسی و برخی از آنها تصویب شد.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب اعضای کمیسیون مقرر شد در سال 95 یارانه 15 میلیون نفر از ثروتمندان قطع و به افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.


عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه ثروتمندانی که یارانه آنها قطع می‌شود می‌توانند فرد مستمندی را انتخاب و معرفی کنند تا یارانه‌شان به آنها اختصاص یابد.


حذف افراد قانونی است؟
سیدسعید زمانیان‌دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره حذف افراد از لیست یارانه‌ها گفت: حذف یارانه نقدی افراد خلاف قانون است چراکه دولت اطلاعات کامل و جامعی دراین‌باره ندارد. وی افزود: دولت نباید یارانه نقدی افراد را حذف کند چون ملاک مشخصی برای این کار ندارد و از طرفی اطلاعات اقتصادی دولت از مردم کامل نیست.


وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت یارانه 45500 تومانی را بعد از انتخابات حذف می‌کند، تصریح کرد: قرار نیست بعد از انتخابات مجلس یارانه نقدی حذف شود؛ براساس قانون یارانه کسانی که درآمد بالایی دارند حذف می‌شود، نه کسانی که فقیرند. دولت نباید افراد را به صرف اینکه یک واحد مسکونی و خودرو دارند از لیست یارانه‌ها حذف کند.

 

 منبع: ایسنا


برچسب ها :

حذف یارانه نقدیدولتانتخابات مجلس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی