سه شنبه 20 بهمن 1394 / 12:23|کد خبر : 928|گروه : سياسي

بادداشت/

انقلاب اسلامی، بشریت جهان معاصر را از خواب بزرگی بیدار کرد

انقلاب اسلامی، بشریت جهان معاصر را از خواب بزرگی بیدار کرد

نقلاب اسلامی با ایجاد موجی تازه در جهان معاصر، بشریت را از خواب بزرگی بیدار کرد و با سلاح ایمان به خدا و نه جنگ افزار نظامی وارد جهان دو قطبی شرق و غرب شد و پرچم لا االه لا ‌الله را بر قله انسانیت به اهتزاز درآورد.

به گزارش آرباباخبر، قال الله تبارک تعالی: «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادا» خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در جهان است.

 قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه‌های گوناگون عالم طبیعت رهانده.

قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آن‌ها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو کشاند.

قیام برای خداست که خاتم النبیین (ص) را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‌ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین او ادنی رساند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه‌ای الهی بود که به دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا (ص)، به انجام رسید و چشم امید مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت.

انقلاب اسلامي، اسلام را به عنوان ديني جامع و متناسب با شرايط روز و داراي ايدئولوژي سياسي عرضه كرد و با صدور معنويت به جهانيان، چهره واقعي اسلام ناب محمدي(ص) را نشان داد، به علاوه با ارائه الگوي عملي و نظري از جمهوري اسلامي و نيز ترغيب مسلمانان به هم‌گرايي و وحدت اسلامي، توانست هويت سياسي و ديني جديدي بر اساس ارزش‌هاي ديني به مسلمانان ببخشد و با زنده نگه‏ داشتن حضور مردم در عرصه‌‏هاي مختلف انقلاب، زمينه مشاركت و حق تعيين سرنوشت مردم را فراهم كند.

انقلاب اسلامی با ایجاد موجی تازه در جهان معاصر، بشریت را از خواب بزرگی بیدار کرد. جمهوری اسلامی ایران با سلاح ایمان به خدا و نه جنگ افزار نظامی وارد جهان دو قطبی شرق و غرب شد و پرچم لا االه لا ‌الله را بر قله انسانیت به اهتزاز درآورد. این انقلاب ارزشمند به عنوان مركز ثقل جهان اسلام، در گفتمان‏‌سازي، نظريه‌‏پردازي و ارائه انديشه انقلابي به صورت جذاب، عملي، كارآمد و منطقي، توفيق نظري داشته است، همچنين توانايي انقلاب در تلفيق دين و سياست، سنت و مدرنيته، روشن‌فكري و ديانت، معنويت و ماديت، عدالت و آزادي، استقلال و امنيت قابل توجه است، همان‌گونه که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: "اين نهضت را يك نهضت ایرانی نمی‌دانیم، بلکه نهضت اسلامی و نهضت مستضعفين در مقابل مستكبران است.

 حضرت امام خميني(ره)، مفهوم و معناي قدرت را در سطح جهاني و نيز در جهان اسلام تغيير داد، به گونه‌اي كه معناي قدرت پيش از او بر منابع مادي تكيه داشت، ولي پس از انقلاب اسلامي ايران و تأثير گفتمان حضرت امام(ره) بر جهان، معنا و تعریف قدرت، از تكيه بر منابع مادي به معنوي تغيير يافت.

 تأسيس امت اسلامى كه مى‌تواند مسلمانا‌ن را صرف نظر از مليت‌هاى مختلف و نيز موانع قومى و سياسى موجود به هم پيوند دهد، از ارزش‌ها و شعارهاى انقلاب اسلامى است. همچنین، با توجه به تأكيد شديد انقلاب اسلامى بر لزوم پيروى از كتاب مقدس قرآن مجید و احكام اسلامى، ترديدي وجود ندارد كه اين انقلاب در پى تحكيم جهانى با اصول بنيادين است.

انقلاب اسلامى به شكل‌هاي مختلفي ساختارهاى پذيرفته شده جهانى را در هم شكست و ساختارهاى ارزشى جديدى را جایگزين ساختارهاى پيشين ساخت و به جهانيان آموخت كه مشروعيت نظام سیاسی باید بر آراى واقعی مردم استوار باشد. به رفراندوم گذاشتن اصل انقلاب خود گواهي بر اين مدعاست.

انقلاب اسلامى، استقلال را از مهم‌ترين اصول توسعه و وابستگى را از اساسى‌ترين دلايل عقب‌ماندگى معرفى مي‌كند و بارها اين مسئله را به ملت‌ها و دولت‌هاى در بند جهان سوم و جهان اسلام هشدار می‌دهد.  

اکنون نزدیک به چهار دهه از تاریخ پر فروغ انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و این انقلاب هر روز همچون خورشیدی عالم تاب بر گستره‌ جهان فزونی می‌یابد و چشمان مستکبران و ظالمان جهان را کور کرده و ابهت پوشالی آنان را زیر سؤال می‌برد.

انقلابی که اولین ندای توحید، عدالت و باورهای انسان‌های پاک در هزاره سوم بوده و پیام پایداری، استقامت و ایمان به خدا را، در جهان امروز برای بشریت به ارمغان داشته و به معنای کامل «انفجار نور» بوده است.

دشمنان و مستکبران عالم و در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل به خیال باطل خود سعی داشتند «نهضت خمینی» را که نشأت گرفته از قیام و عاشورای حسینی است با توطئه و حربه‌های مختلف از جمله کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، ترور کوردلانه شخصیت‌های برجسته انقلاب، تهاجم فرهنگی، تحریم سیاسی و اقتصادی و حمایت از مخالفان و معارضان نظام به چالش بکشند و حرکت افتخار آفرین مردم و انقلاب اسلامی را متوقف کنند، اما آنچه شاهد هستیم این است که وعده‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) یکی پس از دیگری در جهان محقق شده و طلیعه پیروزی نهایی اسلام ناب محمدی (ص) در جهان روز به روز بیش‌تر نمایان می‌شود.

سران رژیم فاسدی که از آغاز نهضت اسلامی در مقابل ما ایستادند یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند و با سرعتی باور نکردنی جای خود را به اسلام‌گریان و دوست‌داران انقلاب اسلامی می‌دهند.

گزینه‌ای که به جهانیان ثابت می‌کند، کشورهای استکباری برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ وسیله ای فروگذار نمی‌کنند؛ غافل از این که همین خون جوانان است که چراغ راه آیندگان و آبیاری نهال انقلاب است.

در زمانی که افول مالی و اقتصادی هم‌چون طوفانی بزرگ، قاره اروپا را در برگرفته است و مردم کشورهای بلوک غرب در خیابان‌ها مشغول اعتراض و راهپیمایی هستند؛ کوردلان نظام سرمایه‌داری و ایادی داخلی‌شان می‌کوشند با توطئه، به مشکلات اقتصادی ایران دامن بزنند و از آنجا که خودشان برای طولانی شدن این بازی، بنیه اقتصادی کافی ندارند ایام کوتاهِ مانده تا انتخابات و نزدیک به سال نو را برای اجرای این توطئه شوم برگزیده‌اند، تا به خیال خودشان با بسیج همه امکانات مالی و آشفته کردن بازار، فضای یأس آلودی ایجاد کنند و با پراکندن مردم از پای صندوق‌های رأی، استقامت مردم را در این مسیر نورانی بشکنند و مقبولیت نظام را زیر سوأل ببرند، غافل از آن‌که ملت بزرگ و تاریخ سازی که تا این‌جا آمده، تا آخر خواهد آمد و از همین تهدیدها و تحریم‌ها فرصتی را برای شکوفایی و جهش اقتصادی خود خواهد ساخت و بار دیگر جهان را به شگفتی وا خواهد داشت.

اکنون با رهبری و درایت هوشمندانه‌ مقام معظم رهبری و همراهی و همدلی دولت و مجلس، شاهد آن خواهیم بود که مسیر نورانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب که دهه «پیشرفت و عدالت » است به یاری خداوند و عنایات حضرت ولی عصر(عج) به سمت الگو شدن و رسیدن به قله‌های مادی و معنوی پیش خواهد رفت.

بسیج اساتید شهرستان بیجار گروس به عنوان قطره‌ای از اقیانوس بی کران امت بپاخاسته اسلامی ایران، با تأسی از مقتدای خویش حضرت آیت ا...العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به پاس سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فرخنده فجر، مشتاقانه همگام با مردم عزیز و فهیم ایران با حضوری منسجم و مؤثر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نموده و بار دیگر به مستکبرین عالم و سرسپردگان داخلی آنان اعلام می‌کند که بر حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن تا پای جان ایستاده و دشمنان بی‌هویت و سرگردان این انقلاب الهی را به خاک مذلت خواهد نشاند.

یادداشت از :سید مهدی حسینی



برچسب ها :

انقلابجهان معاصربشریترژیم پهلوی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی