چهارشنبه 28 بهمن 1394 / 00:02|کد خبر : 969|گروه : اقتصادي

رئیس شبکه دامپزشکی بانه خبر داد

مشاهده چندین مورد تب برفکی در بانه/ اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در بانه

مشاهده چندین مورد تب برفکی در بانه/ اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در بانه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بانه از مشاهده و گزارش چندین مورد تب برفکی در بین دام های این شهرستان و اجرای طرح رایگان واکسیناسیون این بیماری در بانه خبر داد.

دکتر محبوبی در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: بیماری تب برفکی از سویه جدید، در بین دام های استان کردستان شیوع یافته و هر چند شیوع این بیماری در بین دام های شهرستان بانه نسبت به دام های دیگرشهرهای استان کمتر بوده ولی تا کنون چندین مورد بیماری مشکوک به تب برفکی از طرف دامداران و دامپزشکان بخش خصوصی شهرستان بانه در دهات این شهرستان گزارش شده است.


وی افزود: به محض اطلاع از شیوع این بیماری در بین دام های شهرستان، شبکه دامپزشکی بانه با بکارگیری تمام و توان بخش دولتی و خصوص وارد عمل شد.

محبوبی خاطرنشان کرد،
در حال حاضر 6 اکیپ که 4 اکیپ آن مربوط به بخش خصوصی و دو اکیپ دیگر آن از بخش دولتی هستند، مشغول واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری تب برفکی در روستاهایی هستند که بیماری مذکور در آن گزارش شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بانه تصریح کرد: اگر دامداران به‌خوبی با طرح واکسیناسیون همکاری کنند به فع خود آنان بوده چرا که بیماری تب برفکی مهار خواهد شد که در اینصورت جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.


محبوبی تصریح کرد: گاو٬ گاومیش٬ گوسفند٬ بز٬ خوک٬ گوزن و آهو به بیماری تب برفکی حساس هستند و ویروس مولد این بیماری از جمله مقاوم‌ترین ویروس‌های شناخته شده در طبیعت می باشد که قادر است در محیط خارج از بدن دام تا مدت 40 روز در بستر فضولات و ترشحات بدن زنده و عفونت‌زا باقی بماند.


مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بانه خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات لازم در کنترل و پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون دام‌های منطقه، اقدامات قرنطینه‌ای و همچنین کنترل حمل و نقل دام زنده است.


 



برچسب ها :

تب برفکیدامشهرستان بانهواکسیناسیون

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی