شنبه 11 مهر 1394 / 13:26|کد خبر : 97|گروه : اقتصادي

رئیس جهاد کشاورزی بانه خبر داد

کاهش 8 هزار تنی برداشت انگور از تاکستانهای بانه

کاهش 8 هزار تنی برداشت انگور از تاکستانهای بانه

آرباباخبر: رئیس جهاد کشاورزی بانه گفت: با توجه به تاثیر منفی که سرمازدگی امسال بر روی محصولات کشاورزی این شهرستان داشته ، برداشت انگور از تاکستانهای بانه با کاهش 8 هزار و 500 تنی مواجه بوده است.

جعفر قادرزاده مدیر جهاد کشاورزی بانه صبح روز شنبه دهم مهرماه  در گفت‌وگو با خبرنگار آرباباخبر در این خصوص اظهار داشت: انگور اصلی‌ترین میوه شهرستان بانه به حساب می‌آید که به صورت دیم کشت می‌شود ولی تاکستان‌های  بانه امسال به دلیل سرمازدگی رونق گذشته خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه محصول انگور باغات شهرستان بانه در سال جاری دچار 35 تا 40 درصد خسارت شدند افزود:  برداشت انگور به عنوان اصلی ترین میوه بانه امسال به دلیل سرمای بهاری و از بین رفتن  بخش زیادی از این محصول حال و هوای چندان پر رونقی ندارد.

قادر زاده خاطرنشان کرد، هم اکنون 3 هزار و 200 هکتار از اراضی بانه زیر پوشش محصولات باغی است که از این میزان یک هزار و 700 هکتار آن به انگور سیاه (تری ره‌شه) اختصاص دارد.


وی ادامه داد: انگور سیاه در جای جای این شهرستان پرورش داده می‌شود که کانی گویز، آرمرده، کانی بند، زروا و سفلی، یعقوب آباد از مهمترین مناطق پرورش آن در بانه به حساب می‌آید.
 
مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: این محصول به صورت دیم پرورش می یابد و متوسط عملکرد آن به گفته کارشناسان 5 تن در هکتار است که البته در بعضی از باغات این میزان به 15 تن نیز می‌رسد که امسال برداشت انگور از تاکستانهای بانه با کاهش 8 هزار و 500 تنی مواجه بوده است.


گفتنی است که  720 هکتار از باغات شهرستان بانه به پرورش گردو، 135 هکتار به تولید محصول سیب و بقیه به میوه‌های هسته دار از قبیل: آلبالو، گیلاس، هلو، زردآلو،به، بادام، گلابی و سماق اختصاص دارد .

 

 

 



برچسب ها :

بانهآرباباخبرکاهش برداشت انگور بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی