شنبه 1 اسفند 1394 / 11:51|کد خبر : 997|گروه : اجتماعي

پیاز گران تر از موز شد/ پیاز همچنان اشک مردم بانه را در می آورد

پیاز گران تر از موز شد/ پیاز همچنان اشک مردم بانه را در می آورد

در حال حاضر پیاز در بازار بانه بار گران تر از موز به فروش می رسد و افزایش قیمت این بدبوی پرخاصیت، همچنان اشک مردم بانه را در آورده است.

به گزارش آرباباخبر، مدتی است که قیمت پیاز در بازر بانه به شدت، افزایش یافته بطوریکه در حال حاضر قیمت هر کیلو پیاز در بانه بسته به نوع کیفیت آن از 3500 تومان الی 4000 هزار تومان متغیر است و این درحالیست که قیمت بهترین موز از 3500 تومان تجاوز نمی کند.

گرچه فعالان صنفي از متعادل شدن قیمت پیاز در روزهای آتی خبر می دهند اما گراني قيمت پياز همچنان ادامه دارد، و این روند موجب شده که گرانی این محصول فشار مضاعفی بر اقشار کم درآمد جامعه وارد کند.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه وسبزی در خصوص دلایل گرانی پیاز در بازار، کشت کمتر این محصول توسط کشاورزان را در سال جاری عنوان کرده و در این باره گفت: سال گذشته در چنین فصلی قیمت هر کیلو پیاز در میدان تره بار 400 تومان عرضه می شد که به سبب اینکه قیمت خرید هزینه های تولید کشاورزان را پوشش نداده موجب شده که در سال جاری کشاورزان کمتر کشت کنند.

امید است مسئولان برای کاهش قیمت این محصول که یکی از پر مصرف‌ترین و پر طرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه‌ای محسوب می شود تدابیری بیاندیشند.



برچسب ها :

افزایش قیمت پیازبانهمواد غذاییگرانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی