دوشنبه 3 اسفند 1394 / 12:00|کد خبر : 1013|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

ایجاد 6 پایگاه سلامت در حاشیه شهر بانه طی امسال

ایجاد 6 پایگاه سلامت در حاشیه شهر بانه طی امسال

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از ایجاد و افتتاح 6 پایگاه سلامت در حاشیه این شهر طی سال جاری خبر داد.

محمدعلی مسلمی، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت:در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامتدر حوزه بهداشت شهرستان بانه امسال اقدامات خوبی صورت گرفته است بطوریکه از ابتدای سال جاری تا کنون 6 پایگاه سلامت در حاشیه شهر بانه احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه این پایگاه ها به منظور مراقبت های بهداشتی اولیه شهری ایجاد شده است افزود: امسال 47 کارشناس سلامت در حوزه های مختلف نیز جذب این پایگاه های سلامت شدند که در حال حاضر، به ازای هر 2500 نفر جمعیت در بانه یک مراقب سلامت وجود دارد.

  مسلمی همچنین از وجود 4 پایگاه سلامت تحت عنوان پایگاه سلامت ضمیمه که در سطح شهر فعالیت دارند خبر داد و گفت: در مجموع 10 پایگاه و مرکز سلامت در سطح شهر بانه مشغول ارائه خدمات بهداشتی اولیه به شهروندان هستند.

 رئیس مرکز بهداشت بانه، انجام مراقبت های مادر و کودک، واکسیناسیون، مراقبت از بیماری های واگیر و غیر واگیر، پی گیری امورات بهداشت محیطی، ارائه آموزش های تغذیه ای، را از جمله خدمات این مراکز برشمرد.


وی افزود: به برکت تحول نظام سلامت اعتبارات خوبی به بخش مراکز بهداشتی شهرستان امسال تخصیص یافته که از محل این اعتبارات، هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ تجهیزاتی این مراکز به سطح قابل قبولی رسیدند.



برچسب ها :

مراقب سلامتحاشیه شهر بانهپایگاه سلامتمراقبت های اولیه بهداشتیطرح تحول نظام سلامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی