دوشنبه 3 اسفند 1394 / 13:15|کد خبر : 1016|گروه : سياسي

لزوم جلوگیری از نفوذ موریانه وار دشمن در مجلس/ برای تشکیل «مجلس تراز انقلاب مردمی اسلامی» نقطه مقابل خواست دشمن را برگزینیم

لزوم جلوگیری از نفوذ موریانه وار دشمن در مجلس/ برای تشکیل «مجلس تراز انقلاب مردمی اسلامی» نقطه مقابل خواست دشمن را برگزینیم

اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.

به گزارش آرباباخبر، تأمل در مفاهیم «مجلس ترازانقلاب اسلامی»نشان می دهد که چنین مجلسی علاوه برداشتن وظایف و کارکردهای یک مجلس مطابق با استانداردهای عمومی الگوهای دموکراتیک، باید دارای یک سری مختصات و ویژگی هایی از جنس و ماهیت انقلاب اسلامی هم باشد، یعنی همان طورکه انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت، اسلام و ولایت فقیه را برای مردم ایران در سال ۵۷ به ارمغان آورد و در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و یک قدم عقب ننشست.

 

مجلس شورای اسلامی تراز انقلاب هم باید نمایندگان، مصوبات، قوانین و عملکردی باشد که بتواند این انقلاب را نه تنها در ریل اصلی خود نگه دارد، بلکه آن را چندین گام به پیش هم ببرد. از این رو مجلس شورای اسلامی به موازاتی که یک سری خصایص و ویژگی های ایجابی و منحصر به فرد چون انقلاب دارد باید صفات سلبی انقلابی داشته باشد و از یک سری آفات و رذایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هم دور باشد.

 

چنین مجلسی تنها در پرتو شعاع های نورانی گفتمان امام و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری می تواند شگل بگیرد؛ بنابراین منابع و مبانی مجلس تراز انقلاب اسلامی باید بنیاد سه اصل استوار است: ۱ـ ماهیت و جوهره انقلاب اسلامی ۲ـ مکتب و گفتمان امام خمینی (ره) ۳ـ گفتمان مقام معظم رهبری به عنوان تنها مرجع مطمئن تفسیروتبیین گفتمان امام راحل. با روشن شدن این موضوع ،انتظارات ومطالباتی که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) از مجلس طلب می کنند و یا ویژگی هایی که برای مجلس برمی شمارند، می تواند ما را به ویژگی های مجلس تراز انقلاب اسلامی رهنمون کند.

 

حضرت امام (ره)، بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری، به تناسب انتظارات و مطالبات بسیاری که از این نهاد قدرتمند دارند و جایگاه رفیعی که برای مجلس شورای اسلامی قائل هستند، در بیانات خود به مناسبت ها و دیدارهای مختلفی که بامردم به ویژه نمایندگان آن ها داشتند، ویژگی هایی را برای این نهاد تصمیم ساز و مؤثر در سرنوشت انقلاب و مردم ابراز کرده اند را می توان به چند ویژگی و شاخصه مهم از آن ها اشاره کرد:

 

1- عصاره ملت: خانه ملت باید عصاره از خصایص و ویژگی های صاحبان خانه که ملت مومن و انقلابی ایران هستند، در خود جای داده باشد. مطابق گفتمان امام خمینی (ره) «مجلس باید یک محیطی باشد که باکمال تفاهم و خیر خواهی برای ملت و کشور، مسائل را پیش بیاورند. منظره مجلس یک منظره صالح باشد که وقتی مردم دیدند، بگویند که چه کار خوبی کردیم که همچون اشخاصی را در مجلس بردیم و یک وقت خدای نخواسته طوری نباشد که مردم پشیمان بشوند از این رأیی که داده اند.»

 

مقام معظم رهبری نیز مانند امام ،مجلس را نهادی در رأس امورمی دانند ومی فرمایند:«مسئله مهم دیگر،جایگاه سیاسی مجلس است. شما، نماینده وعصاره وخلاصه ملت هستید. موضع گیری شما در مسائل سیاسی و بین المللی، به یک معنا حاکی ازموضع گیری ملت است. این موضع گیری ، می تواند دو گونه باشد: گاهی می تواند دشمن را به دخالت بیشترامیدوارکند و می تواند هم درست به عکس باشد.

 

2- عصاره انقلاب: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که عصاره انقلاب اسلامی باشد؛ در وضعیت کنونی که دشمنان خارجی به کمک ایادی داخلی آن ها درصدد تنگ تر کردن حلقه فشار اقتصادی و تهاجم نرم به جمهوری اسلامی ایران هستند، انقلاب اسلامی نیازمند مجلسی انقلابی برای ایستادگی در برابر دشمنان است. امام راحل فرمودند: «مجلس باید قاطع باشد. اگر در مجلسی اشخاصی هستند که عملکرد هایشان موجب سوء استفاده دشمنان وعناصر وابسته به آن ها شده است و باز همان طبل را می زنند، به این ها نباید گوش بدهند؛ باید مجلس، یک مجلسی باشد که با قاطعیت عمل کند.»

 

مقام معظم رهبری هم معتقداست «آن کسی که به عنوان وکیل این ملت انقلابی و مؤمن و شجاع به مجلس می رود، باید انقلابی، مؤمن و شجاع باشد، اگر نگوییم شجاع ترین، مؤمن ترین و انقلابی ترین باشد.»

 

3- حامل و عامل گفتمان امام : مقام معظم رهبری در حرم امام راحل درسال ۸۹ به مناسبت بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت روح الله به مؤلفه ها و شاخص های مهم گفتمان و خط اصیل ایشان فرمودند: الف-اسلام ناب محمدی (ص)است. ب-اعتقاد راسخ به اسلام و راه امام حسین (ع ). ج-جاذبه و دافعه امام دردایره مکتب اسلام است. د-اطمینان به وعده الهی و درنظرگرفتن محاسبات معنوی والهی یکی دیگر از شاخص های راه وحرکت امام ازمنظرخلف صالح ایشان است.

 

4- پایگاه مستحکم دفاع ازاسلام وانقلاب: مجلس تراز انقلاب اسلامی، پایگاه مستحکم انقلاب و اسلام در برابر تهدیدات فزاینده، متنوع و پیچیده استکبار جهانی در اوضاع فعلی است. از منظر سیاسی امام (ره) «ملت ایران باید بابصیرت وکیلی را به مجلس بفرستند که متعهد به قوانین اسلام ومدافع آن باشد». درنگاه مقام معظم رهبری نیز«این مجلس برای ملت سنگراست ،اما سنگری درمقابل دشمنان ،درمقابل آمریکا،درمقابل ضدانقلاب، آن کسی که مردم او را به این سنگرمی فرستند، می فرستند تا در این سنگر، از انقلاب دفاع کند.»

 

5ـ مانع ورادع انحراف : مقام معظم رهبری که درتبیین گفتمان امام راحل سخن می گویند می فرمایند: امام راحل در صحیفه نورانی خود تأکید دارند که :«از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین عصرو عصرهای آینده می خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی، وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته، به مجلس راه یابد.»

 

6- وفادار به اسلام ناب و انقلاب: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که در راستای عدم انحراف قوانین از اسلام و ماهیت خط انقلاب تلاش می کند. بنابراین امام در هر انتخاباتی به ملت ایران توصیه می کردند: «افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام، شرقی و غربی نباشند، بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند. وکیل هایی که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنید.»

 

مقام معظم رهبری هم جهت گیری کلی همه نهادهای نظام به ویژه مجلس را اسلام، انقلاب و ارزش های متعالی آنان می دانند: «بنابراین مجلس در هیچ کشوری جای مخالفان نظام نیست و اگر کسانی که می گویند باید به مجلس برویم تا با قانون اساسی و جمهوری اسلامی مبارزه کنیم ، این کاملا غلط و غیرمنطقی است.

 

7- دارای تقوای جمعی: تقوای فردی که بستر و زمینه ساز تقوای جمعی و سیاسی است، از مفاهیم بلند و نورانی قرآن و از آموزه های اخلاقی دین مبین اسلام است. اسلام به ما یاد می دهد که «حب الدنیا رأس کل خطیئه »، براین مبنا کشش های مادی ضمن این که تقوای انسان را ازبین می برد، به لحاظ سیاسی واجتماعی هم می تواند نماینده را وام دار گروه یا جریان خاص کند و بسترهای انحراف وی از رسالت های سنگین و حساس نمایندگی را فراهم سازد.

 

بنابراین مجلس تراز انقلاب اسامی باید محل مجتمع شدن انسان ها و نمایندگانی باشد که ضمن  برخورداری از تقوای فردی، دارای تقوای جمعی نیز هستند. این موضوع زیربنایی، از چنان اهمیت فراوانی در نزد رهبری فرزانه انقلاب برخوردار است که نماینده بدون تقوا را اساسأ شایسته پوشیدن این خلعت نمی دانند: «آن کسی که تقوای لازم را ندارد و اهل معنویات هست و اهل دنیاست و فقط برای نام و نشان و استفاده های شخصی، این مسئولیت را می خواهد، او لایق و شایسته این کارنیست.»

 

8- بازوی کارآمد نظام و رهبری: مجلس تراز انقلاب اسلامی، مجلسی است که بازوی کار آمد نظام و رهبری برای حل مسائل اساسی کشور است. مجلس کارآمد اولا نیاز های واقعی مردم را درسطح ملی می شناسند و به اصطلاح درد آشنای مردم است و این که در راستای گره گشایی از این مشکلات و نیاز ها قوانین تصویب می کند.

 

9- دارای مرزبندی شفاف: مجلس تراز انقلاب اسلامی مرز بندی شفاف تری با مخالفان، معاندان و دشمنان انقلاب و نظام ولایی در وضعیت جنگ نرم دارد. از این رو، برخورد با غیرخودی ها و وحدت باخودی ها در نمایندگان چنین مجلسی موج می زند؛ امام خمینی در این مورد فرمودند: «امید آن دارم که مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی اسلامی، تصفیه کامل از عناصر ضدانقلاب و ضداسلامی را به طور قاطع و انقلابی شروع نمایند.»

 

بنابه فرموده مقام معظم رهبری نیز:«جناح های سیاسی باید مواضع شان را مشخص کنند، باید صریح نسبت به آن کسی که با اسلام مخالف است، با انقلاب مخالف است، با راه امام مخالف است، با اساس اسلامی برای نظام مخالف است، موضع و مرزهاشان را روشن کنند. همین طور با کسانی هم که علی الظاهر متدینند، امابه تحول انقلاب و به اصل انقلاب هیچ اعتقادی ندارند و متحجران و جامدان باید مرزهایشان را مشخص کنند، نمی گویم جنگ و دعوا و مبارزه کنند اما موضع خودشان را مشخص کنند.»

 

اما در آخر برخی از ویژگی های نمایندگان در تراز انقلاب اسلامی و ملت ایران را در کلام و گفتمان امام راحل و رهبر انقلاب بیان می کنیم که عبارتنداز:۱ـ انقلابی و استکبار ستیز۲ـ تکلیف گرا و ولایت محور ۳ـ مردمی و ساده زیست ۴ـ وابسته نبودن به کانون های قدرت و ثروت ۵ـ عدالت خواه، فساد ستیز و حامی محرومان ۶ـ شجاع ومدافع حق ۷ـ بصیر و دشمن شناس و دارای موضع روشن در قبال فتنه و انحراف

 

آن چه لازم است در پایان عرض کنم این است که بدانیم انتخابات پیش رو می تواند آثار و دستاوردهای مهمی در سطح داخلی و خارجی برای جمهوری اسلامی داشته باشد؛ شگل گیری مجلس تراز انقلاب در داخل و تأثیرات عمیق برعمق راهبردی جمهوری اسلامی در محیط خارجی بی شک دو مورد مهم از این دستاوردهاست، پس لازم است در انتخاب خود بکوشیم و دقت کنیم نقطه مقابل خواست دشمن را انتخاب کرده و عمل کنیم.



منبع: کردتودی

 



برچسب ها :

مجلس تراز انقلاب اسلامی نفوذ موریانه وار دشمن خانه ملت انتخابات 94 انتخاب نقطه مقابل دشمن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی