پنجشنبه 2 دی 1395 / 15:46|کد خبر : 2185|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

کشف بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد در بانه

کشف بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد در بانه

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از کشف بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان طی 9 ماهه گذشته امسال خبر داد.



علی شالباف امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته تغذیه سالم در شهرستان بانه خبر داد و گفت: به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی توسط واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان بانه در زمینه فرهنگ سازی ، آموزش و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

    وی تشدید نظارت از رستوران ها و اماکن نهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان بانه را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته غذای سالم نام برد و  افزود: بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه علی رغم اینکه در طول ایام مختلف سال از این مراکز بازدید می کنند اما در طول این مدت با همکاری ادارات صنعت معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی، مجموعه فرمانداری و اتاق اصناف بازدیدهای مشترکی را از رستوران ها و غذاخوری های سطح شهر در راستای تشدید برنامه های نظارتی بر این اماکن در دستور کار خود قرار داده اند.

شالباف در ادامه خاطرنشان کرد، بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با همکاری نهادهای مربوط به حوزه سلامت توانسته در  طول  9 ماه گذشته  تا به امروز بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهرستان جمع آوری کنند.

وی ارزش ریالی این میزان مواد غذایی کشف شده را بیش از 250 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: همه این اقلام کشف شده
با کسب مجوز از مقام قضائی و با حضور نمایندگانی از نهادهای مربوطه منهدم شده است.

رئیس مرکز بهداشت بانه، به اهمیت نقش تغذیه در سلامت افراد اشاره کرد و گفت: تغذیه رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد بطوریکه در حال حاضر بیش از 76 درصد بیماری های مردم دنیا که به بیماری های غیر واگیر معروف است ناشی از تغذیه ناسالم و مصرف بیش از اندازه نمک، قند و چربی در بیماران می باشد.

شالباف به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در راستای نهادینه کردن اصلاح الگوی تغذیه در بین اقشار جامعه نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز ذائقه کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت فست فودها و غذاهای ناسالم در حال تغییر می باشد که بایستی با این خطر از طریق آموزش و فرهنگ سازی مقابله کرد.

 وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان بانه امروز با تاکید بر موضوع آموزش سعی بر آن دارد که با افزایش آگاهی دهی به عموم آحاد جامعه در حوزه تغذیه و اطلاع رسانی آنها را با خطرات و عواقب استفاده بیش از حد نمک، قند و چربی آشنا کند.

شالباف تصریح کرد، ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون ، اضافه وزن و مبتلا شدن به انواع سرطان ها ناشی از مصرف بیش از اندازه نمک،قند، و چربی می باشد که برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ها  می بایست استفاده از  مواد مذکور را به حداقل رساند و همچنین استفاده از میوه، سبزیجات و افزایش فعالیت های بدنی را بصورت یک برنامه منظم در دستور کار خود قرار داد.



برچسب ها :

مواد غذایی فاسدبانهشبکه بهداشت و درمان بانهتعذیه سالمبیماری های قلبی عروقیچربی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی