جمعه 3 دی 1395 / 15:02|کد خبر : 2186|گروه : سياسي

چشم وهم چشمی، ریشه بسیاری از اختلافات در خانواده ها است

چشم وهم چشمی، ریشه بسیاری از اختلافات در خانواده ها است

امام جمعه موقت بانه گفت: امروزه ریشه بسیاری از اختلافات در خانواده ها در چشم و هم چشمی های بی مورد و عدم قناعت نهفته است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی مام جمعه موقت شهرستان بانه، ظهر امروز درخطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع بانه برگزار شد، در ادامه خطبه های گذشته خود دوباره به موضوع اسراف و اهمیت قناعت از دیدگاه دین پرداخت و در این باره  اظهار داشت: متاسفانه امروزه  بواسطه زیاده طلبی برخی از افراد مسئاله قناعت درزندگی ها کم رنگ شده وقناعت جای خود را به اسراف و زیاده خواهی داده است.

  وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر خانواده ها درگیرند آن هستند و به ‌نوعی در زندگی خود آن‌ را لمس کرده اند رقابتی ناسالم به نام چشم و هم چشمی است که ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در جامعه امروز می باشد بطوریکه اعضای خانواده ها را در مقابل همدیگر قرار داده است.

ماموستا کریمی تصریح کرد: اگر عدم قناعت و چشم و هم چشمی در خانواده ها کنترل نشود آثار آن در سطح گسترده تر متوجه جامعه شده و در نهایت منجر به پیدایش فاصله طبقاتی، تجمل گرایی و ضعف اعتقادات در آن اجتماع می شود.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به سبک زندگی پیامبر(ص) و بزرگان دینی خاطرنشان کرد، این بزرگواران همواره در تمام دوران حیات خود از اسراف و تجمل گرایی پرهیز می کردند و زندگی آنان در نهایت سادگی و قناعت بود که بایستی شیوه و روش آنان در این زمینه الگوی ما برای سبک زندگی باشد.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود حرص و طمع زیادی در مادیات را موجب بی آبرویی و از بین رفتن کرامت انسانی افراد دانست و گفت: قناعت بهترین ثروتها است و مادامیکه افراد قناعت را در زندگی خود سرلوحه کارهایشان خود قرار دهند عزت و کرامت انسانی آنها در بین دیگران  حفظ  خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد، فرد مسلمان فقط می بایست در انجام کارهای خیر و نیک حریص باشد و در مسیر کمک به بندگان خدا از هیچ تلاشی فروگذار نکند و تا می تواند در برطرف کردن حوائج  نیازمندان حریص باشد.

کریمی قناعت را بهترین ثروت ها و موجب  بی نیازی بندگان خدا از غیر برشمرد و گفت: از آنجایی که خداوند بندگانش را آزاد آفریده او نیز نباید با حرص و ولع بی مورد این آزادگی و کرامت را خدشه دار کند.


 



برچسب ها :

امام جمعه موقتبانهخانوادهچشم و هم چشمیقناعت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی