دوشنبه 6 دی 1395 / 15:53|کد خبر : 2192|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

آموزش و پرورش، آمادگی باسواد کردن بی سوادن در بانه را دارد

آموزش و پرورش، آمادگی باسواد کردن بی سوادن در بانه را دارد

مدیر آموزش و پرورش بانه از آمادگی لازم این اداره برای باسواد کردن بی سوادان در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مدیرآموزش و پرورش و اداره سواد آموزی شهرستان بانه امروز به همراه جمعی از مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان به مناسبت هفته سواد آموزی با ماموستا  ملا عبدالله حیدری امام جمعه بانه دیدار کردند.


ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه بانه در این دیدار، با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت علم و دانش در اسلام پرداخت و گفت: هیچ یک از ادیان آسمانی به اندازه ای که اسلام به علم و دانایی بها داده است توجه نکرده اند.

وی افزود: آن وقت که اروپا در جهل و تاریکی مطلق  به سر می برد مسلمانان در سایه تعالیم و آموزه های غنی دین اسلام میدان دار  عرصه علم و فرهنگ در سرتاسر دنیا بودند و بعدها مسیحیان در اثر تعامل و ارتباطی که در برهه ای تاریخ با همدیگر داشتند از این فرهنگ غنی تاثیر برداشته و روز به روز در میدان علم و دانش ترقی کردند بطوریکه امروزه در بسیاری از زمینه ها پیشگام می باشند.

امام جمعه بانه، ضمن تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش و اداره سواد آموزی این شهرستان در راستای مبارزه با بی سوادی تصریح کرد: نقشی که  آموزش و پرورش و اداره سواد آموزی در این حوزه دارد بر کسی پوشیده نیست و برای ریشه کن کردن هر چه زودتر بی سوادی در جامعه همه بایستی یار و مددکار این دو مجموعه که متولی اصلی حوزه سواد آموزی و آموزش هستند  باشند..


در ادامه، رضا خضری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد این نهاد در حوزه سواد آموزی اظهار داشت:
بر اساس آخرین خود اظهاری مردم بانه در سال 90 بیش از ده هزار بی سواد در فاصله سنی 10 تا 49 سال در شهرستان بانه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اگر چه در چند سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای با سواد کردن بی سوادان در شهرستان بانه انجام گرفته است اما باز در حال حاضر بیش از 5 هزار بی سواد در بانه وجود دارد که برای ریشه کنی آن نیازند همکاری همه نهادهای دولتی و مردم نهاد می باشیم..

 مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: در چهار سال گذشته قریب به 5 هزار نفر از جمعیت بی سواد این شهرستان از طریق دوره های سوادآموزی و یا بصورت خودخوان باسواد شده اند و امسال نیز 775 سواد آموز در دوره های مختلف سوادآموزی این شهرستان ثبت نام و مشارکت کرده اند.


خضری خاطرنشان کرد، اداره آموزش و پرورش بانه همه جمعیت بی سواد این شهرستان را شناسایی کرده و در زمینه شناسایی آنها هیچ مشکلی ندارد و برای با سواد شدن جمعیت بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال از آمادگی لازم برخوردار می باشد.

 وی عمده ترین مشکل در حوزه سواد آموزی شهرستان بانه را مربوط به جذب بی سوادان دانست و گفت: خوشبختانه همه جمعیت بی سواد این شهرستان شناسایی شدند و در حال حاضر دغدغه ما در شهرستان بانه این است که اجازه ندهیم با ترک تحصیل دانش آموزان به آمار جمعیت بیسواد افزوده شود و از طرفی دیگر هم برای با سواد شدن جمعیت بی سواد این شهرستان تلاش کنیم.  .

خضری خاطرنشان کرد، امروزه مدارس شبانه روزی در روستاهای بانه از جمله ظرفیت های مناسبی است که می تواند در کاهش آمار ترک تحصیلی دانش آموزان در روستاها به ما کمک کند و لذا از مردم شهرستان بانه بویژه مسئولین و ماموستاهای آیینی درخواست داریم تا با فرهنگ سازی و تبیین جایگاه علم و دانش در روستاها بیش از پیش مانع از ترک تحصیل دانش آموزان و افزایش جمعیت بی سوادی شوند.



برچسب ها :

اموزش و پرورش بانهبانهبی سوادسواد آموزیامام جمعه بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی