یکشنبه 19 دی 1395 / 15:19|کد خبر : 2231|گروه : اجتماعي

طرح غربالگری دیابت بارداری در بانه اجرا می شود

طرح غربالگری دیابت بارداری در بانه اجرا می شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از اجرای طرح غربالگری دیابت بارداری ویژه مادران پرخطر در این شهرستان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار آرباباخبر، کارگاه آموزشی طرح غربالگری دیابت بارداری ویژه  مادران پرخطر شهرستان بانه ظهر امروز با حضور رئیس مرکز بهداشت بانه،  کلیه پزشکان مراکز بهداشتی این شهرستان و ماماها در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان بانه  برگزار شد.

مهندس علی شالباف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای این طرح اظهار داشت: دیابت بارداری شایع ترین اختلالات متابولیکی زنان در دوران بارداری است که نیاز است
با توجه به عوارضی که این دیابت بر روی سلامت مادران و نوزادان دارد غربالگری شوند.

وی با تأکید بر اهمیت غربالگری در دوران بارداری افزود: دیابت دوران بارداری با داشتن عوارض متعدد بر روی جنین و مادر در کوتاه مدت و بلند مدت ممکن است موجب ابتلا  آنها به فشار خون، دیابت تیپ دو در اینده شود و یا در بسیاری از مواقع موجب مرگ و میر هر دو شود.


رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: بر اساس آمار از ابتدای سال جاری تا به امروز 160 مادر پرخطر در بانه تحت مراقبت هستند که از این تعداد مادر پرخطر  50 الی 60 نفر بعلت دیابت بارداری تحت مراقبت و نظر هستند.

شالباف تصریح کرد: اجرای پروژه تحقیقاتی " بررسی هزینه اثر بخشی روش های مختلف غربالگری دیابت بارداری و مدیریت دیابت بارداری در  شهرستان بانه همگام با سایر شهرهای کشور " در بحث نجات جان مادران باردار پرخطر و افزایش سطح پوشش مراقبت های پیش از بارداری در بانه  از جمله طرح های تاثیر گذار و کارآمد خواهد بود.



برچسب ها :

طرح غربالگریدیابتبارداریبانهمرکز بهداشت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی