دوشنبه 20 دی 1395 / 10:32|کد خبر : 2232|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

مناسب سازی مراکز و معابر شهری حق جامعه معلولین و سالمندان است

مناسب سازی مراکز و معابر شهری حق جامعه معلولین و سالمندان است

فرماندار بانه با اشاره به ضرورت مناسب سازی اماکن و معابر شهری در بانه گفت: مناسب سازی مراکز و معابر شهری حق جامعه معلولین و سالمندان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری روز یکشنبه در جلسه مناسب سازی معابر عمومی شهر بانه  برای سالمندان و معلولین این شهر که در سالن جلسات فرمانداری  بانه  برگزار شد، با بیان اینکه سالمندان و معلولین نیز بعنوان یک جزء مهم از جامعه داری حق و حقوقی هستند به ضرورت مناسب سازی مراکز و معابر عمومی برای این قشر از جامعه در اماکن و معابر عمومی بانه تاکید کرد.

وی به وجود برخی از مشکلاتی که در مراکز و اماکن تجاری بانه در راستای مناسب سازی وجود دارد هم اشاره کرد و افزود: به هر حال نباید اجازه دهیم که این مشکلات  مانع از مناسب سازی در مراکز مذکور و  در نتیجه  منزوی شدن سالمندان و معلولین شود.

 عذیری، مشخص نبودن مالک واحد در مجتمع های تجاری بانه را از جمله این مشکلات در حوزه مناسب سازی در مجتمع های تجاری این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد، به هر حال بایستی مناسب سازی در این مراکز به صورت تدریجی و مرحله به مرحله در وحله نخست به عنوان استارت کار  از طبقات همکف انجام شود.


فرماندار بانه همچنین به مناسب سازی ادارات و نهادهای دولتی برای معلولین و سالمندان هم تاکید کرد و گفت: در این حوزه نیز اداراتی که بیشترین ارباب رجوع از این دو قشر را دارند بایستی مناسب سازی را در اولویت کارها و اقدامات خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مقوله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی نوعی حق الناس است که باید رعایت شود ادامه داد: مناسب‌ سازی اماکن عمومی و معابر در بانه باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود و انجمن های مردم نهاد در این فرهنگ سازی می تواننند نقش برجسته ای را ایفا کنند.

امید مهتاب رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته این کارگروه از اجرایی نشدن بسیاری از مصوبات توسط دستگاه های ذی ربط با مناسب سازی معابر عمومی در این شهر انتقاد کرد و گفت: طبق مصوبات جلسه گذشته قرار بود ظرف 45 روز مناسب سازی در بسیاری از مراکز دولتی ، معابر و اماکن تجاری انجام شود که هیچ اتفاق بخصوصی در این زمینه رخ نداده است.

وی با اشاره به وضعیت سد معبر پیاده روها در بانه ، این موضوع را از جمله معضلات سالمندان و معلولین در این شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه وضعیت این سد معبرها به حدی در این شهر جدی است که موجب منزوی شدن بسیاری از معلولین و سالمندان در خانه شده است.


رئیس اداره بهزیستی بانه، نامناسب بودن فضای ورودی مسجد جامع برای گروه سالمتدان ، نامناسب بودن فضای گلزار شهدای بانه به دلیل نبود رمپ ورودی برای استفاده توانجویان و سالمندان، و همچنین نبود یک پارک اختصاصی برای استفاده معلولین و سالمندان را از مهمترین مشکلات شهرستان بانه در حوزه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای اقشار مذکور برشمرد.



برچسب ها :

فرماندار بانهمناسب سازیمعلولینسالمندانبانهبهزیستیانجمن های مردم نهاد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی