دوشنبه 20 دی 1395 / 15:11|کد خبر : 2234|گروه : فرهنگي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

شناسایی 100 درصدی بیسوادان در بانه/ امسال جذب کم سوادان دوره های انتقال و تحکیم از صد درصد گذشت

شناسایی 100 درصدی بیسوادان در بانه/  امسال جذب کم سوادان دوره های انتقال و تحکیم از صد درصد گذشت

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه از شناسایی صد درصدی بیسوادان در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال در شهرستان بانه در حوزه جذب بی سوادان در دوره های انتقال و تحکیم از صد درصد گذشتیم.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دومین جلسه پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بانه پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای ستاد پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بانه در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان  برگزار شد.

رضا خضری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بی سوادی در شهرستان بانه اظهار داشت: بنا بر خود اظهاری مردم بانه در سال 1390 حدود یازده هزار نفر در این شهرستان اعلام بی سوادی کردند که طی چند سال گذشته با همت اداره سوادآموزی و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بانه قریب به 5 هزار نقر از این تعداد با شرکت در کلاس های سواد آموزی و یا بصورت خود خوان باسواد شدند.

 

وی افزود: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بانه برای مبارزه با بی سوادی و ریشه کن کردن آن در این شهرستان دو رسالت مهم بر عهده دارد که اول از همه می بایست تلاش کند با بستن مبادی بی سوادی برای افراد لازم التعلیم  مانع از افزوده شدن بیسوادان جدید به جامعه آماری موجود شود  و از طرفی دیگر برای با سواد کردن جمعیت بی سواد و جذب آنها در دوره های سواد آموزی نیز  تلاش کند.

خضری خاطرنشان کرد، در حال حاضر مبادی بی سوادی برای دانش آموزان لازم التعلیم در پایه های اول تا سوم ابتدایی بسته شده و در پایه های  دیگر این مقطع تحصیلی نیز تعداد انگشت شماری ترک تحصیل کردند که تلاش می شود با استفاده از روش های فرهنگی این تعداد دانش آموز نیز دوباره به کلاس های درس بازگردانده شوند بطوریکه، با تلاش مجموعه آموزش و پرورش و واحد آموزش ابتدایی این اداره در مدت اخیر موفق شدیم تعداد  5 دانش آموز تارک تحصیل را دوباره به محیط علم و دانش بازگردانیم.
 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه، با اشاره به قانون مصوب نمایندگان مردم در سال 1320 مبنی بر اینکه آموزش و پرورش بعنوان مدعی العموم می تواند از والدینی که بدون هیچ عذر و بهانه ای موجب ترک تحصیل فرزاندانشان را فراهم کرده اند شکایت کند گفت: علی رغم اینکه قانونگذار در این زمینه قدرت لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار  داده است ولی علی رغم این موضوع باز همه تلاش ما بر این است که در مرحله اول این مشکل را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کنیم و در غیر اینصورت از روش های  الزام آور  و قانونی نیز هیچ گونه ابایی نداریم.

وی در ادامه افزود: همه جمعیت بی سواد شهرستان بانه تا امروز بصورت صد در صدی در این شهرستان شناسایی شده اند و در حال حاضر  آموزش و پرورش در زمینه شناسایی آنها هیچ  گونه مشکلی ندارد و تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد جذب افراد بی سواد برای شرکت در دوره سواد آموزی است.

 خضری با اشاره به جذب کم سوادان در دوره های انتقال و تحکیم نیز گفت: عملکرد اداره سواد آموزی شهرستان بانه در این دو دوره بیشتر از سهمیه تعیین شده می باشد بطوریکه جذب کم سوادان در دوره های مذکور از صد در صد گذشته است.

خضری تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش  بانه برای با سواد شدن جمعیت بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال از همه ظرفیت و توان خود استفاده می کند  و در این راستا فضا و معلم  مورد نیاز را در اختیار سوادآموزان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد،  باسواد شدن هر فرد مبلغ  شش میلیون و 700 هزار ریال برای آموزش و پرورش هزینه در بر دارد که این هزینه بابت حق الزحمه فرد آموزش دهنده می باشد و این مبلغ جدای از یک میلیون و 390 هزار ریالی است که پس از باسواد شدن فرد و گذراندن دوره آموزشی به فرد سوادآموز پرداخت می شود و چنانچه خود فرد بصورت خود خوان بتواند در امتحانات قبول شود همه این مبلغ به خود او واگذار می شود .


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی