دوشنبه 25 بهمن 1395 / 14:00|کد خبر : 2333|گروه : اجتماعي

دوستدار طبیعت دلیجه زخمی را تحویل محیط زیست بانه داد

دوستدار طبیعت دلیجه زخمی را تحویل محیط زیست بانه داد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه از تحویل یک بهله دلیجه زخمی توسط یکی از شهروندان طبیعت دوست به این اداره خبر داد.

محمد دلسوز میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: این شهروند دوست دار طبیعت و حیات وحش در بانه صبح امروز حین عبور از خیابان متوجه حضور این پرنده زخمی که قدرت پرواز نداشت، می شود و پس از تیمار و نگهداری در منزل تصمیم به تحویل آن به اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه  می گیرد.

وی با بیان اینکه این دلیجه زخمی از ناحیه بال سمت راست صدمه دیده است افزود: دلیجه زخمی پس از بهبود و یافتن قدرت پرواز، توسط محیط بانان در زیستگاه خود رهاسازی می شود تا به جمع همنوعان خود در طبیعت بازگردد.

دلسوز میرزایی ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند این شهروند دوستدار حیات وحش در بانه خاطرنشان کرد، با توجه به فصل سرما ممکن است در روزهای آینده با موارد مشابه اینچنینی باز  برخورد کنیم که انتظار داریم سایر شهروندان نیز با پرندگان و جانداران زخمی و درمانده رفتار مهربانانه ای داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه خاطرنشان کرد، دلیجه به دلیل داشتن  بال‌های نوک‌تیز و دم باریک در زمره شاهین‌ها قرار می گیرد که اندازه کوچک و عادت درجا بال‌زدن‌های طولانی، نشانه دلیجه بودن آن است.

وی افزود:
  طول بدن این پرنده حدود 32 تا 38 سانتی متر است و هنگامیکه بالهایش را باز می کند حدود 60سانتی متر گسترده می شود  و بزرگتر به نظر می آید.



برچسب ها :

محیط زیستبانهدوستدار طبیعتدلیجهپرنده زخمی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی