جمعه 25 فروردین 1396 / 10:06|کد خبر : 2450|گروه : اقتصادي

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان

هزینه زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه 25 میلیارد تومان برآورد شده است

هزینه زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه 25 میلیارد تومان برآورد شده است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان گفت: برای اجرای زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه 25 میلیارد تومان اعتبار لازم است

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دکتر"شاهو حاجبی" مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان روز پنجشنبه به همراه دکتر فیروزی معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری کردستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از محل احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه دیدن کردند.

دکتر حاجبی مدیر عامل شرکت شهرک های صنتعتی استان در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه از سال 89 به شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان واگذار شد و از سال 90 مکان یابی زمین برای اجرای پروژه مذکور مطرح شد و  موضوع" مکان یابی" نیز تا سال 1393 فقط در حد مصوبه باقی مانده بود تا اینکه از سال 93 این مکان موجود با همکاری استاندار کردستان و مدیران استانی از طریق منابع طبیعی برای اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی بانه تعیین و اتخاب شد.

وی افزود: سند این منطقه در مساحتی بالغ بر  85 هکتار و در ده برگ صادر و در مرحله بعدی حفر دو حلقه چاه عمیق و ایجاد منبع بتونی و خط انتقال اب با ظرفیت 500 متر مکعب با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تامین آب منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز انجام شد.

حاجبی خاطرنشان کرد، در بحث تامین برق منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز  اوایل سال 95 طی قراردادی که با شرکت توزیع برق منطقه ای استان کردستان منعقد شد؛ تا این لحظه 70 تیر برق با صرف اعتباری بیش از 750 میلیون تومان کارگذاری شده است و امیدواریم با رایزنی هایی که در این بخش با اداره مربوطه صورت گرفته نیز تا پایان اردبیهشت ماه سالجاری نیز موضوع برق رسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گاز در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: طراحی شبکه گاز در کنار طراحی شبکه آب و برق منطقه ویزه بانه انجام شده و همه این طراحی ها برای عملیاتی کردن به مشاور واگذار شده است.

حاجبی یادآور شد، در سفر اخیر مهندس یزدانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور که در 6 دی ماه سال گذشته به منطقه ویژه اقتصادی بانه صورت گرفت، هزینه اجرای زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه برآورد شد و  طبق نظر کارشناسی صورت گرفته برای اجرای تمام زیرساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی بانه اعم از برق؛ آب و گاز حدود بیست و پنج میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد، اعتبار اجرای این زیر ساخت ها از محل ردیف اعبارات ملی که هر سال اعتبار جدیدی بسته به نیاز برای آن در نظر گرفته می شود تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکل زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی بانه هم اشاره کرد و گفت: این موضوع که از مشکلات مهم و مربوط به مصوبه صنایع تبدیلی و بسته بندی هیئت وزیران در کمیته ماده 2 سازمان محیط زیست کشور بود نیز خوشبختانه با پی گیری های استاندار کردستان؛ دکترفیروزی و مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم حل شد که  قرار است در اردیبهشت ماه امسال  مصوبه زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز در استات کردستان صادر شود.

وی با اشاره به اهمیت اخذ مصوبه زیست محیطی تصریح کرد: بدون داشتن تاییدیه زیست محیطی عملا هرگونه کار عملیاتی و اجرایی در این منطقه امکان پذیر نبود و با اخذ تاییدیه عملا کار اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی بانه وارد فاز اجرایی خواهد شد.



برچسب ها :

شاهو حاجبیبانهمنطقه ویژه اقتصادی بانهمهندس بیگلریشرکت شهرک های صنعتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی