شنبه 13 خرداد 1396 / 14:49|کد خبر : 2567|گروه : سياسي

حجت الاسلام فلسفی:

شهدای پانزده خرداد بانه، نماد بارز اطاعت پذیری از ولایت و رهبری بودند

شهدای پانزده خرداد بانه، نماد بارز اطاعت پذیری از ولایت و رهبری بودند

حجت الاسلام و المسلمین فلسفی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پانزده خردا سال 63 بانه گفت: شهدای پانزده خرداداین شهرستان ، نماد بارز اطاعت پذیری از ولایت و رهبری بودند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ حجت الاسلام فلسفی از اساتید حوزه و دانشگاه؛ پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشتی که بمناسبت سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین سالگرد بمباران پانزده خرداد سال 63 بانه و شهدای این بمباران با حضور مسئولین؛خانواده شهدا و آحاد مردم این شهرستات در مسجد جامع بانه برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تمسک به قرآن و عترت و پرورش ایمان در وجود خود توانست بر نظام 2500 ساله شاهنشاهی فائق آمده و نظام اسلامی را جایگزین آن کند.

وی با بیان اینکه اولین جرقه های شکل گیری انقلاب اسلامی از خرداد سال 42 زده شد افزود: تنها رمز ایستادگی و پیروزی امام در این فاصله زمانی تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال 57 علی رغم همه مصائبی که ایشان در مدت مذکور پشت سر گذاردند را فقط می توان در قدرت ایمانی که ناشی از آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و تمسک ایشان به قرآن و عترت پیامبر می باشد جستجو کرد.

حجت الاسلام فلسفی؛ با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند هم شما را یاری می کند خاطرنشان کرد؛ امام نیز در راه دین و برای استقرار حکومت اسلامی از فرزند و حتی همه چیز خود گذشت تا اینکه وعده الهی تحقق یافت و توانست به یاری خداوند متعال پایه های یک نظام اسلامی را در ایران پایه گذاری کند.

این استاد حوزه و دانشگاه؛ شب زنده داری های امام؛ ترس از خدا داشتن؛ شجاعت ایشان در برابر طاغوت و توجه و اهتمام وی به قرآن کریم و تلاش در عمل به آیات الهی را از دیگر ویژگی های حضرت امام که از ایشان چهره ای شاخص در عصر حاضر ساخته بود برشمرد و گفت: چنین شخصیتی توانست شاگردانی همچون استاد مطهری؛ شهید رجائی و سایر شهدای والامقام را در مکتب اسلام پرورش و تربیت کند.

حجت الاسلام فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای پانزده خرداد بانه هم اشاره کرد و گفت: این شهدا در پیروی از ولایت و رهبری به پارک پانزده خرداد آمده بودند که بیش از 600 شهید در این نجمع به فیض عظیم شهادت نائل آمدند که این شهدای والا مقام نماد بارز اطاعت از ولایت و رهبری بودند.

وی شهدای پانزده خرداد سال 63 بانه را تداوم دهنده راه شهدای پانزده خردا سال 42 مردم قم دانست و گفت: در پیروزی و تداوم این انقلاب خون شهدای برادران اهل تشیع و تسنن به هم در امیخت تا امروز شاهد تنومند شدن درخت تناور انقلاب باشیم.

فلسفی همچنین به نقش سایر اقلیت ها و پیروان ادیان دیگر در انقلاب اشاره کرده و  یادآور شد؛ در راه حفظ این انقلاب از هموطنان مسیحی؛ زردشتی؛ یهودی و سایر اقلیت های دیگر نیز جان خود را فدا کردند تا انقلاب و کشور عزیزمان به دست اجانب نیفتد.



برچسب ها :

شهدای پانزده خرداد بانهمراسم ارتحال امامبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی