سه شنبه 16 خرداد 1396 / 12:21|کد خبر : 2571|گروه : اجتماعي

در راستای اجرای طرح سلامت رمضان،

70 لیتر روغن سوخته و 30 کیلوگرم نمک صنعتی در بانه کشف و معدوم سازی شد

70 لیتر روغن سوخته و 30 کیلوگرم نمک صنعتی در بانه کشف و معدوم سازی شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از کشف و معدوم سازی 70 لیتر روغن سوخته و غیر قابل مصرف و همچنین 30 کیلوگرم نمک صنعتی از صنوف حساس در بانه خبر داد.

علی شالباف امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در جریان بازدید از واحدهای قنادی و نانوایی سطح شهر موفق به کشف این مقدار مواد غیر مجاز شدند.

وی افزود: 70 لیتر روغن سوخته و غیر قابل مصرف از یک واحد قنادی در شهر بانه و همچنین سی کیلوگرم نمک صنعتی نیز از یک واحد نانوایی در سطح این شهر نتیجه بازدید بازرسان این شبکه از واحدهای صنفی مذکور و معدوم سازی آنها بوده است.

شالباف تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه با توجه به رسالتی که در قبال سلامت شهروندان دارد؛ در ایام مختلف سال با تشکیل اکیپ های بازرسی متعدد از مراکز تهیه و توزیع  مواد غذایی با اولویت صنوف حساس بازدیدهای تخصصی از این مراکز را انجام داده و با متخلفین حوزه بهداشت و سلامت شهروندان طبق قانون برخورد می کند.

 رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد:رمضان امسال نیز به روال سال های گذشته، اما  با شدت و حساسیت بیشتری طرح سلامت رمضان در بانه اجرا می شود که بیش از 90 اکیپ بازرسی در بانه عهده دار  اجرای این طرح هستند.

وی افزود: این اکیپ ها در سه نوبت صبح؛ عصر و شامگاه به صورت سرزده از مراکز عرضه؛ تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت صنوف حساس مانند قنادی ها، مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه؛ رستوران ها و نانوایی ها بصورت کاملا سرزده بازدید می کنند و با هرگونه تخلف بهداشتی به شدت برخورد می کنند.

شالباف گفت: خوشبختانه بازرسان ما امسال به یک سری تجهیزات و ابزار آزمایشی که نقش بسزایی در مقابله و کاهش تخلفات صنوف دارد مجهز شدند.

وی؛ دستگاه شوری سنج آرد که براحتی میزان نمک بکارگیری شده در خمیر نانوایی ها را قرائت می کند و همچنین دستگاه تستو که میزان سلامت روغن قنادی ها را مشخص می نماید از جمله این ابزارها عنوان کرد.



برچسب ها :

مرکز بهداشتبانهروغن سوختهغیر بهداشتیطرح سلامت رمضاننمک صنعتی آرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی