دوشنبه 27 شهریور 1396 / 14:55|کد خبر : 2812|گروه : اجتماعي

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

تنها 2 درصد از جمعیت بانه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

تنها 2 درصد از جمعیت بانه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: تنها دو درصد از جمعیت 158هزار نفری شهرستان بانه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گزارش آرباباخبر، اسماعیل احمدی عصر امروز در نشستی که در محل فرمانداری بانه برگزار شد با یادآوری عضویت تنها دو درصد جمعیت بانه در کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: وجود این دو درصد افراد کتابخوان به دلیل کمبود کتابخانه‌های عمومی در شهر بانه و شهرهای اطراف است.

وی همچنین گفت: رویکرد نوین کتابخانه‌های عمومی آموزش و فعالیت‌های فرهنگی در کنار نگهداری وعرضه کتب و منابع علمی است. 

در ادامه محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی در ارتقا دانش و آگاهی افراد جامعه، بر توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان بانه تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: در صورت وجود زمین و یا فضاهای مناسب برای تاسیس کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها، پیگیری اعتبارات لازم از طریق مسئولان استانی و کشوری انجام خواهد شد.

در ادامه نیز  محمد فلاحی فرماندار شهرستان بانه بر ضرورت تشویق و ترغیب مردم به ویژه دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد واز آموزش و پرورش خواست برای ترویج فرهنگ استفاده از کتاب در سنین کودکی و نوجوانی برنامه‌ریزی کرده و دراین راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است در شهرستان بانه 5 کتابخانه شامل دو کتابخانه در بانه و3 کتابخانه دیگر هم در شهرهای بویین، آرمرده و کانی سور با زیربنای یک هزار و 480 مترمربع وجود دارد.

فارس



برچسب ها :

بانه؛ کتابخانه های عمومی2 درصدعضو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی