سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 / 21:41|کد خبر : 3763|گروه : سياسي

منتخب مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم:

پذیرش مامور امنیتی آلمان در پوشش دیپلمات خطایی توجیه ناپذیر است/ دولت در پذیرش سفیران کشورهای خارجی اهمال کاری نکند

پذیرش مامور امنیتی آلمان در پوشش دیپلمات خطایی توجیه ناپذیر است/ دولت در پذیرش سفیران کشورهای خارجی اهمال کاری نکند

منتخب مردم بانه و سقز در مجلس یازدهم درگفتگو با آربابا خبر گفت: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تا آنجایی که ممکن است باید از سفیران اطلاعات کسب و نسبت به حضور آنها عکس العمل نشان دهند و نهایتاً بگویند نیاز است این فرد با شخص دیگری جایگزین شود.  

بهزاد رحیمی  با انتقاد از پذیرش استوارنامه سفیر آلمان در ایران اظهار کرد: روزمه کاری و فعالیت‌های دیپلماتیک هر فردی که به عنوان سفیر به وزارت خارجه معرفی می شود باید برای دستگاه دیپلماسی و وزارت اطلاعات روشن باشد تا اقدامی خلاف منافع ملی صورت نگیرد. 
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه هجمه های آلمان به حزب‌الله در جهت منافع صهیونیست‌ است, گفت: اقدام دولت آلمان در قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی, سیاستی متاثر از سیاست های استکباری و صهیونیستی است، آلمان در جهت تامین منافع آمریکا و فشار به جبهه مقاومت که حزب الله در این زمینه نقش بی بدیلی را داشته نیز تحرکاتی را از خود نشان می‌دهد.
 
 
 
 
 
وی با بیان این که دولت آلمان سابقه خوبی نزد مردم ایران ندارد, گفت: در بسیاری از مقاطع آنها با صهیونیست ها بودند و به آنها کمک کردند و در دوران دفاع مقدس آلمانی‌ها صدام را به بمب شیمیایی مجهز کردند.
 
 
 
 
 
رحیمی تصریح کرد :اگر سفیر آلمان تلاش کرده اخبار و اطلاعاتی را در اختیار رژیم صهیونیستی که دشمن درجه یک ما است قرار بدهد، قطعاً باید مورد بازخواست قرار گیرد و این موضوعی نیست که جمهوری اسلامی ایران به سادگی از کنارش عبور کند.
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه معرفی سفیر آلمان به عنوان یک عنصر نامطلوب، وظیفه وزارت امور خارجه و تا حدودی وزارت اطلاعات است, ابراز کرد :اگر دولت بخواهد به وظایف خود درست عمل کند، باید این شخص را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی کند، مگر اینکه دولت در کار خود سستی و اهمال کند که این سستی قابل قبول نخواهد بود و دولت باید سفیر آلمان را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور خارج کند.
 
 
 
 
 
منتخب مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم اضافه کرد: باید آلمان‌ها در سیاست خودشان تجدید نظر کنند و کمتر از تروریستها که برخی از آنها هم در آلمان لانه کرده‌اند دفاع کنند.
 
 
 
انتهای پیام /


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی