جمعه 6 آذر 1394 / 14:13|کد خبر : 400|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

اصل در رابطه مسلمانان، بر مبنای اخوت اسلامی بنا شده است

اصل در رابطه مسلمانان، بر مبنای اخوت اسلامی بنا شده است

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه مسلمانان طبق آیه قرآن کریم برادر همدیگر هستند گفت: رابطه مسلمانان با همدیگر طبق آموزه های دینی بر مبنای اخوت اسلامی بنا شده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به آیات و روایات اسلامی در مورد نحوه ارتباط مسلمانان با همدیگر اظهار داشت: طبق آیه شریفه قرآن کریم همه مسلمانان با همدیگر برادر هستد و اساس آموزه های دینی ما در این حوزه بر مبنای اخوت و برادری اسلامی بنا شده است.


وی تصریح کرد: واژه «برادر» بیانگر جنبه عاطفی و یگانگی میان دو نفر است لذا اسلام دو صفت ایمان و برادری را برای مؤمنان ذکر می‌کند که این برادری حاکی از وجود لطف، محبت، صفا و صمیمیت میان آنهاست و لازمه این صفا و محبت، وحدت و همدلی است .

ماموستا جمال با ابراز تاسف از اینکه امروز دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات عقیده ای و مذهبی مسلمان را بجان هم انداخته اند افزود: ا گر دنیای اسلام آموزه های قرآن را رعایت می‌کرد، امروز دچاراین وضعیت نمی شد و تنها کسی که در این میان سود می برد دشمنان دین اسلام هستند چرا که امتی که می‌تواند امروز بزرگترین قدرت دنیا باشد، متاسفانه با تنازع، جنگ و خشونت همدیگر را قتل و عام کرده و قوای همدیگر را تضعیقف می کنند.

امم جمعه موقت بانه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه وحدت بین مسلمانان خاطرنشان کرد: ایشان همواره به اتحاد و حفظ همبستگی بین مسلمانان تاکید داشته و دارند بطوریکه معظم له، در تازه ترین بیانات خود از تفرقه بعنوان راهی که دشمن برای اجرا و تکمیل پروژه نفوذ خود از آن استفاده می کند نام برده است.


وی ادامه داد: بنابراین هر کاری که رابطه میان مسلمانان، وحدت و برادری آنها را بر هم می‌زند حرام است و مسلمان دیگر باید برای حل آن مشکل اقدام کند از این رو، وقتی پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه هجرت کرده و خواست برادری را به عنوان اساس و محور کارها در میان انصار و مهاجران مدینه تثبیت کند عقد اخوت را در میان هریک از انصار و مهاجر منعقد کرد.



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهآرباباخبر بانهاخوت اسلامیتفرقه

نظرات کاربران :

رستمی [شنبه 13 شهریور 1395 | 19:40] پاسخ

سلام خوب بود

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی