یکشنبه 28 شهریور 1400 / 00:18|کد خبر : 4457|گروه : اجتماعي

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

6 هزار کردستانی در طرح شهید سلیمانی رهگیری شدند/ قرنطینه خانگی ۱۳۰۰ کرونایی

6 هزار کردستانی در طرح شهید سلیمانی رهگیری شدند/ قرنطینه خانگی ۱۳۰۰ کرونایی

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۸۷ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از لحاظ بیماری کرونا رهگیری شده‌اند.

حسن محمودی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی توسط یک‌هزار و ۳۰۴ تیم از هفته گذشته تا کنون در استان انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به شرایط بحرانی کرونا غربالگری و مشارکت در واکسیناسیون عمومی اولویت طرح شهید سلیمانی است.
 
وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۳۱ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۳۲۸ نفر مثبت اعلام شده است.
 
مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در مدت زمان یادشده تا کنون ۳۵ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است و یک هزار و ۳۴۲ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.
 
مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مدت زمان عنوان شده تا این لحظه تیم‌های مذکور به ۷ هزار و ۶۲۹ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند.
 
آموزش 2590 خانواده افراد مبتلا به کرونا
 
به گفته این مقام مسئول، به ۲ هزار و ۵۹۰ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.
 
محمودی با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا اذعان کرد: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش قابل توجهی دارد، لذا با بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان افزایش بیشتر بستری‌ها و مرگ و میر در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش‌ها دارد، یادآور شد: با توجه به آمار بستری‌ها و مبتلایان در استان خطرات بسیار جدی مردم را تهدید می‌کند لذا می‌طلبد با اقداماتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات نسبت به قطع زنجیره بیماری اقدامات جدی صورت گیرد‌.
 
وی ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود تصریح کرد: در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :

کردستانکروناطرح شهید سلیمانی

نظرات کاربران :

PDO Query Error