جمعه 2 بهمن 1394 / 14:39|کد خبر : 760|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

دین اسلام بزرگترین نعمت خداند به انسان است

دین اسلام بزرگترین نعمت خداند به انسان است

امام جمعه بانه با بیان اینکه دین اسلام بزرگترین نعمت خداند به انسان است گفت: باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به جایگاه  دین اسلام در بین سایر ادیان الهی اظهار داشت: دین اسلام بزرگترین نعمت خداند به انسان است که باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.
 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به همه مسلمانان و مردم دلسوز و مهربان بود بطوریکه نه تنها هرگز در طول عمر با برکتشان حتی برای یک بار هم قوم خود را نفرین کرد بلکه همواره برای آنها از درگاه خداوند طلب  رحمت و مغفرت نیز می کرد.

حیدری با اشاره به  آیه 107 سوره انبیا،گفت:  پیامبر(ص) رحمتی هستند برای عالمیان نه فقط برای حجاز یا خاورمیانه بلکه برای تمام کره زمین؛ یعنی اگر خداوند رحمان و رحیم است، رسول او نیز تجلی رحمت است بطوریکه  خداوند در سراسر قرآن بر این رحمانیت و رحیمیت تأکید دارد.


امام جمعه بانه خاطرنشان کرد، همانطور که ما در طول زندگی خود مراقب امورات متعددی هستیم، لذا باید در امور دینی نیز مراقب باشیم تا آفتی دین ما را به خطر نیندازد.
 

وی افزود: اسلام نعمت بسیار بزرگی است که پیامبر اکرم و اولیای بزرگ الهی فدای این دین شدند و بنابراین قدرشناسی در برابر این نعمت بزرگ بر ما واجب است.

حیدری همچنین به هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: با توحه به اینکه دین اسلام در مورد  پاکیزگی  و نظافت سفارشات فراونی دارد  بنابراین همه ما بعنوان یک مسلمان وظیفه داریم که هوا و محیط محل زندگی خود را همواره تمیز و بدور از هرگونه آلودگی نگهداریم.



 



برچسب ها :

اسلامامام جمعه بانهپیامبر(ص)هفته هوای پاکبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی