سه شنبه 27 بهمن 1394 / 07:18|کد خبر : 965|گروه : سياسي

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه خبر داد

برگزاری 50 گفتمان دینی در مدارس بانه

برگزاری 50 گفتمان دینی در مدارس بانه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه از برگزاری 50 گفتمان دینی در مدارس این شهرستان طی 11 ماه گذشته خبر داد.

عباسعلی منتظری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آرباباخبر،در این خصوص اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان، به منظور گسترش معارف اسلامی و پاسخگویی به شبهات و پرسش های جوانان و نوجوانان در سال جاری اقدام به برگزاری 50 گفتمان دینی در سطح مدارس این شهرستان نموده است.

وی ، برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی را مقدمه ای برای مقابله با هجمه دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و بر لزوم فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری این گفتمان‌ها در مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد.


میانگین سن جوانان شرکت‌کننده در گفتمان‌های دینی 20 سال است

منتظری ابراز داشت: با توجه به این که  گفتمان‌های دینی در رابطه با موضوعات مهم و کلیدی همچون جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن، آسیب‌ شناسی فرهنگی- اجتماعی، هویت شناسی نسل جوان، جایگاه زن در خانواده، فرهنگ عفاف و حجاب، و پاسخ به شبهات مذهبی مطرح شده و مورد بحث قرار می‌گیرد لذا این مباحث و موضوعات برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه که میانگین سنی آنها 20 سال می باشد برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه، جنگ نرم، آسیب‌شناسی فرهنگ دینی، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، سبک زندگی، جوانان و نماز، اسلام شناسی و بصیرت دینی، مواد مخدر، نقش دین در تحکیم خانواده، هویت دینی- ملی را از دیگر موضوعات این گفتمان ها عنوان کرد.


وی همچنین تصریح کرد: برگزاری گفتمان های دینی با موضوعات مشابه برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهرستان بانه نیز امسال پیش بینی شده بود که بر این اساس، در 11 ماه گذشته سال جاری سه گفتمان نیز در سطح دانشگاه برای دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد این شهرستان برگزار شده است .

منتظری گفت: کارشناسان حاضر در این گفتمان های دینی بیشتر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی  و کارشناسی ارشد هستند که تلاش می شود این برنامه ها تا پایان سال تحصیلی در مدارس شهرستان ادامه پیدا کند.



برچسب ها :

گفتمان دینیشهرستان بانهمدارسجنگ نرم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی