چهارشنبه 28 بهمن 1394 / 09:16|کد خبر : 972|گروه : سياسي

مرز سیرانبند بانه بسته می‌شود

مرز سیرانبند بانه بسته می‌شود

استاندار کردستان از بسته شدن مرز سیران‌بند بانه طی هفته آینده خبر داد و گفت: از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار نیروها در آن صورت بگیرد.

به گزارش آرباباخبر، عبدالمحمد زاهدی در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری، اظهار کرد: مرز سیران‌بند طی هفته آینده بسته می‌شود که از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار نیروها در آن صورت بگیرد.

 

وی به قاچاق کالا و وضعیت استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: بازگشت کالاهای تاریخ مصرف گذشته ورودی به کردستان به مبدا امکان‌پذیر نیست، چرا که این کالاها از طریق قاچاق به کردستان وارد می‌شود.

 

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا که برای سلامت انسان و محیط زیست مضر هستند، باید در اولویت قرار گیرند.

 

وی انجام رایزنی‌های لازم برای امحای سم‌های موجود در انبار اموال تملیکی استان را ضروری دانست و گفت: برخورد با قاچاقچیان و واردکنندگان مواد محترقه در مرزهای استان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

زاهدی برخورد جدی با قاچاق خشکبار، گل و گیاه و میوه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای جلوگیری از واردشدن صدمه به سلامت مردم ورود این نوع کالاها به استان ممنوع شود.

 

وی ورود و خروج انواع حیوانات وحشی و اهلی بدون مجوز به استان بویژه خروج گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری را مورد تاکید قرار داد.

 

استاندار کردستان به مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان توصیه کرد اطلاعات مربوط به ورود و خروج حیوانات اهلی و وحشی و سایر موارد مرتبط با این حوزه را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

 

وی ایجاد نمایشگاه‌های عرضه کالا قبل از تعطیلات نوروزی و شب عید را ضربه زدن به اقتصاد خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها که عموما کالاها بی‌کیفیت در آنها عرضه می‌شود به کسب و کار بازاریانی که در طول سال تمام امید خود را به فروش شب عید بسته‌اند، لطمه می‌زند.

 

منبع: فارس



برچسب ها :

مرزسیران بند بسته می شوداستاندار کردستانشهرستان بانهقاچاق

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی