چهارشنبه 28 بهمن 1394 / 09:43|کد خبر : 975|گروه : سياسي

وعده های عوام فریبانه، روشی برای جلب آرای مردم

وعده های عوام فریبانه، روشی برای جلب آرای مردم

تبلیغات غیراصولی برخی از نامزدهای انتخابات از جمله "مراسم های شام " و دادن هدایای عجیب که نوعی رای خریدن و وعده های عوام فریبانه برای مردم است با نزدیک شدن به روزهای تبلیغات به اوج خود رسیده است.

به گزارش آرباباخبر، با نزدیک شدن به روزهای تبلیغات نامزدان انتخابات برای گرفتن رای از مردم، عده ای از طرفداران و نامزدهای انتخابات با رفتن به مناطق محروم شهر سنندج و روستاهای دور افتاده و با وعده های عوام فریبانه و بهره گیری از ابزارهایی همچون ناهار و شام دادن و چاپ سررسید و دادن قول هایی بزرگ می خواهند رای مردم را خریداری کنند.


برخی از داوطلبان انتخابات مجلس از اکنون سر کیسه منابع مالی انتخابات را شل کرده اند و بریز و بپاش آغاز شده به طوری که اغلب کاندیداهای استان کردستان درنشست های انتخاباتی خود خصوصاً در مناطق محروم وعده و وعیدهای غیرقابل اجرا، سعی در جذب آرا مردم دارند، وعده های که فقط مختص ایام انتخابات است.


هر چند شاید به اصطلاح در آستانه انتخابات ابن اتفاقات زياد دور از ذهن و عجيب نباشد و کساني هم که به واسطه فعاليت انتخاباتي از يکي از اين موارد بهره مند شوند کار بدي نکرده اند اما در اين گونه موارد خيلي بايد حواس ها را جمع کرد که به واسطه يک شام يا ناهار يا يک هديه چند هزار توماني زير منت و دين کانديدايي قرار نگيرند.


شاید باور کردنش سخت باشد اما  دادن سمت به زنان روستایی و مدیریت کردن آنها، ساخت کارخانه ماشین، گسترش آزادی بیان و ... تنها  مشتی از خروار وعده هایی است که بخشی از داوطلبان نمایندگی، به مردم حوزه انتخابیه خود داده اند.


اما آنچه بیش از هر چیز برای مردم در این حوزه انتخابیه اهمیت دارد این است که چهره هایی که راهی بهارستان دهم می شوند تا چه اندازه با دغدغه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و رفاهی مردم آگاه هستند؟


وقتی غول بیکاری بر سر جوانان کردستانی سایه انداخته، وقتی جاده های کردستان بوی مرگ می دهند، وقتی گرانی در شهر یکی یکی مردم را گوشه نشین می کند، وقتی بعد از چندین سال از مصوبات مقام معظم رهبری هر سال همان طرح ها کلنگ زنی می شود ، آقای نماینده!!! شام دادن به منصه ی گول زدن مردمان ساده به چه قیمتی؟

اين افراد و اين کانديداها بي توجه به حد و مرز هاي نمايندگي قول هايي به مردم مي دهند که تا پايان مدت نمايندگي خود حتي درصد کوچکي از آن قول ها را هم نمي توانند عملي کنند. لذا باید امیدوار بود که به جای وعده های شاغل کردن بیکاران و آزادی مجرمان از زندانیان، به فکر قانونگذاری خوب و نظارت دقیق بر اجرای آن باشند.


انتهای پیام/

منبع: آفتاب دل



برچسب ها :

انتخاباتوعده های عوام فریبانهاستان کردستانبهارستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی