شنبه 1 اسفند 1394 / 12:07|کد خبر : 998|گروه : سياسي

رئیس ستاد انتخابات حوزه سقز و بانه:

بیش از 90 درصد هیئت اجرایی برگزاری انتخابات در حوزه سقز و بانه خود مردم هستند

بیش از 90 درصد هیئت اجرایی برگزاری انتخابات در حوزه سقز و بانه خود مردم هستند

رئیس ستاد انتخابات حوزه سقز و بانه گفت: بیش از 90 درصد هیئت اجرایی برگزاری انتخابات خود مردم هستند و در تمامی صندوق ها عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و همچنین نمایندگان کاندیداها حضور دارند.

به گزارش آرباباخبر، معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران این شهرستان، اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین دانست و گفت: رسانه ها باید خواسته بحق و قانونی مردم را با رعایت اصول منعکس کنند.


علی اکبر ورمقانی ضمن  قدر دانی  از اصحاب رسانه خواستار ایجاد شور و نشاط انتخابات پیش روی  مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه شد و بر انجام رسالت رسانه ای مطبوعات و پرهیز از تخریب نامزدها و شایعه پراکنی تاکید کرد.


ورمقانی با بیان اینکه اصحاب رسانه بار سنگین اطلاع رسانی را به دوش می کشند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه اطلاع رسانی بار سنگینی بر دوش دارند و در طول سال با نقد سازنده و بدون چشمداشت همراه و همدل با دولت و مردم بوده اند و دغدغه رفع نواقص داشته اند.


وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم و شور انتخاباتی توسط رسانه ها امری با اهمیت بوده و باید بیشتر به آن توجه شود.


ورمقانی در ادامه با بیان اینکه مردم عید سی و هفتم انقلاب را جشن گرفتند، گفت: عید بعدی 7 اسفند ماه، حضور پرشور در انتخابات و پای صندوق‌های رای است.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات با درصد بالای مشارکت مردمی به عامل اقتدار نظام تبدیل شده است، افزود: دشمن می خواهد که مشارکت در انتخابات کم رنگ باشد.


فرماندار سقز با بیان اینکه مجلس مقتدر باعث به وجود آمدن دولت پاسخگو خواهد بود، اظهار داشت: مجلس در راس امور است و تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن از جمله مهمترین وظایف نمایندگان مجلس است.


وی با بیان اینکه کار بزرگ تعیین رهبری کار مجلس خبرگان رهبری است، تصریح کرد: به خاطر اهمیتی که جایگاه رهبری دارد، مجلس خبرگان هم همان اهمیت را در طراز خود رهبری دارد.


رئیس ستاد انتخابات حوزه سقز و بانه با بیان اینکه نامزدها و اصحاب رسانه باید از مطرح کردن مسایل وحدت شکن و تحریکات قومی، مذهبی دوری کنند، تشریح کرد: وحدت رمز پیروزی و پیشرفت مردم است و این امر در کشور ما به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده است.


ورمقانی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دغدغه ای برای سلامتی انتخابات نداریم، گفت: بیش از 90 درصد هیئت اجرایی برگزاری انتخابات از جنس مردم هستند و در تمامی صندوق ها عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و همچنین نمایندگان کاندیداها حضور دارند.


وی با بیان اینکه ما نیز بر رعایت قوانین در کلیه مراحل انتخابات نظارت داریم تشریح کرد: حفاظت و حراست از رای مردم و تضمین سلامت انتخابات همراه با مشارکت گسترده اولویت کاری ماست.


ورمقانی افزود: منشور اخلاقی انتخابات توسط کمیته اطلاع رسانی انتخابات تدوین و در اختیار نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شهرستان های سقز و بانه قرار گرفته است.


فرماندار سقز با اشاره به عدم رعایت ضوابط تبلیغاتی برخی از کاندیداها در سایز بنرها و عکس ها گفت: به این افراد مجددا تذکر داده می شود و در صورت عدم رعایت توسط شهرداری شهر موارد غیرقانونی برداشته می شود و همچنین با ستادهایی که باعث مزاحمت و بی نظمی در اماکن عمومی شوند، برخورد خواهد شد.


 رئیس هیئت اجرایی انتخابات با بیان توصیه‌هایی خطاب به نامزدهای انتخابات، تصریح کرد: نامزدها و هواداران آنها در تبلیغات خود رعایت مرزهای قانونی را داشته باشند و یکدیگر را تخریب نکنند.


معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز در پایان سخنان خود به برخی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سطح ملی و بین المللی پرداخت.


منبع: گولان سقز



برچسب ها :

انتخاباتحضور حداکثریمجلس دهممردممجلس خبرگانسلامت انتخاباتخبرنگاراننشست مطبوعاتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی