یکشنبه 30 دی 1397 / 11:23|کد خبر : 3588|گروه : اجتماعي

سن مدیران در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 10 سال کم شده است

سن مدیران در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 10 سال کم شده است

معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانگرایی در انتصاب ها از برنامه های اصلی بوده و شاخص سن مدیران در این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید 10 سال کاهش یافته است.

 

به گزارش آرباباخبر، میرهادی سید قره رومیانی عصر شنبه در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت خانه امید بازنشستگان سقز اظهار داشت: در این وزارتخانه امکان رشد را برای برادران اهل سنت در بخش های مختلف مدیریت ایجاد و گام های زیادی را برای این امر برداشته شده است.


وی با اشاره به اینکه از بین بردن فقر در بین مردم، ایجاد رفاه عمومی و ایجاد شفافیت در مدیریت از کارهای اساسی و مهم در وزارت است افزود: پروژه خانه امید بازنشستگان و پیشکستوتان سقز در زمینی به مساحت 800 مترمربع و تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریال در جنب پل که وه سوار احداث می شود.


وی اضافه کرد: بر اساس شاخص کشوری خانه امید در کشور برای هر شهری که حداقل پنج هزار بازنشته داشته باشد ساخته می شود با اینکه شهرستان سقز این شاخص را ندارد ولی با تلاش های نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص اعتبارات و احداث این پروژه محقق و عملی شد.


رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان و نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه هم در این مراسم با اشاره به اینکه وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی حق منطقه جنگی شهرستان سقز برای فرزندان بازنشستگان را در نظر بگیرد گفت: مشکل اساسی این شهرستان در خصوص کاهش زمان خدمت مقدس سربازی همین موضوع حق منطقه جنگی است که باید چاره ای برای آن اندیشید.


محسن بیگلری با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگان کشوری باید سرمایه گذاری بیشتری در شهرستان های مرزی سقز و بانه کند، افزود: یک انبار برای گمرک بانه ساخته می شود که نیاز به تامین اعتبار دارد.


رئیس صندوق بازنشتگان کشوری هم در این مراسم با تاکید بر تخصیص وام های کم بهره برای بازنشستگان سقزی گفت: سهم بازنشستگان سقزی برای اختصاص وام های کم بهره را 2 برابر می شود.


جمشید تقی زاده اظهار داشت: خواسته های بازنشستگان که شامل اشتغال، ازدواج و خدمت مقدس سربازی فرزندانشان است را در قانون خدمات کشوری قرار داده ایم تا فرزندان این قشر فرهنگی در رفاه بیشتری باشند.


وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون بسته حمایتی برای بازنشستگان اختصاص یافته است افزود: یک مرحله دیگر بسته های حمایتی توزیع شده است و تا پایان سال هم 2 مرحله دیگر توزیع می شود.


رئیس صندوق بازنشستگان کشوری با اشاره به اینکه به زودی خانه ورزشی کارگری را نیز در شهرستان سقز ایجاد می کنیم گفت: اگر استانداری کردستان 20هکتار زمین را به صندوق بازنشستگان اختصاص بدهد، دهکده سلامت کردستان ایجاد می شود.


وی افزود: تلاش می کنیم زندگی بازنشستگان به رفاه نسبی برسد، در مراکز علمی، پژوهشی و ورزشی بکار گرفته شوند و همچنین زمینه برای ازدواج بازنشستگانی که در هر صورتی همسرانشان را از دست داده اند فراهم شود.


استاندار کردستان هم در این مراسم ضمن یادآور شدن استعداد سرمایه گذاری در شهرستان های سقز و بانه به دلیل وجود مرز اظهار داشت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با شناخت و بررسی این مناطق و سرمایه گذاری بیشتر، اشتغال را برای فرزندان بازنشستگان فراهم کنند.


بهمن مرادنیا به ضرورت ایجاد دهکده سلامت در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با مساعدت های لازم دهکده سلامت در سنندج احداث می شود.


رئیس صندوق بازنشستگان استان کردستان هم با اشاره به درخواست اصلی بازنشستگان گفت: همسان سازی حقوق های بازنشستگان یکی از مشکلات بازنشستگان است و باید توجه بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.


محمد احمدی افزود: ازدواج و اشتغال فرزندان بازنشستگان و خدمت مقدس سربازی از مهمترین درخواست های آنهاست و باید زمینه را برای انجام این درخواست ها فراهم کنیم.


گفتنی است که خانه های امید مجهز به بخش های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، کلینیک درمانی و خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی ‏نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، استخر، مرکز فعالیت های قرآنی، خانه آموزش به ویژه در حقوق شهروندی، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی، واحد فناوری اطلاعات است که به مجموعه ای بزرگ برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ‏بازنشستگان کشوری تبدیل شده است.
 

 

 

 

انتهای پیام /ایرنا



برچسب ها :

معاون وزیروزارت تعاونخانه امیدجوان گراییمحسن بیگلرینماینده سقز و بانه در مجلسانتصابات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی